Page 32 - مجله بازار چرم و کفش - شماره 234
P. 32
مارلوس طراحی
20شمــاره l۲34مهرماه۱۴۰4
ت نبهومر بانوی
شیفته طراحی
طر حهای پیشــگامانهی مارلــوس تنبهومر از
شــیفتگی این بانو به ظرایف ماشینافزارهای
نویــن سرچشــمه م یگیرد .بهومر با بررســی
فضای بیــن کارکردهای درونی و بیرونی آنها
چگونگی رهایی طراحان از قراردادهای سنتی
شکلبندی را به تصویر کشیده است و م یگوید:
رمــز و رازها برای مــن الها مبخش هســتند.
منطــق و رمزوراز ذاتی ماشــینافزارها و زبان
خــاص کارایی آنها .این زبــان بیش از آن که
آشــکارکننده باشــد پنها نکننده اســت و در
لایههای آن انبوهی از فرص تها برای تفســیر
وجود دارد.
بهمومر در تکاپوی بررسی این گسترههای ناپیدا
اســت و این نگرش ناهمرنگی که دارد نخست
در مدرسهی هنرهای آمهم در کشور زادگاهاش
هلند و سپس در دانشــکدهی سلطنتی لندن
شــکل گرفت ،دانشــکدهای که در آن طراحی
فراوردههــا به طراحی پایپــوش را ترجیح داد.
بهومر در نقش طراحی فراوردهها متوجه شــد
که کفش ســوژهی بســیار جالب و پیچیدهای
اســت و میگوید :طراحی پایپــوش آمیزهای
از تمــام طیفهای طراحی از موادشناســی تا
مهندسی است.
بهومــر در روش طراحی خود چش مپوشــی یا
انتقاد از قراردادها را مدنظر دارد تا از شباه تها
خلاص شــود .کارهــای بهومر بدون شــک با
فاصل هگیــری از جریان اصلــی طراحی و فراخ
کردن مرزهای طراحی متعارف ســروکار دارد
تا به حوزههای کشف نشده راه یابد به گونهای
که گریزهای تجربیاش به گستره ناشناخت هها
به تنوع چش مگیری در طرح و مواد خام منجر
میشود و از موانع جنبههای عملی تولید کفش

