Page 21 - ماهنامه بازار چرم و کفش - شماره 223
P. 21

‫اخبار داخلی‬

                      ‫کفش در رتبه سوم صادرات قم قرار گرفت‬‫منبع‪ :‬خبرگزاری ایرنا‬                                     ‫صادرات کیف چرم به ترکیه‬
      ‫مدیرکل گمرکات قم گفت‪ :‬آمار صادرات استان از ابتدای سا ‌لجاری‬                   ‫صــادرات کیف چــرم ایران به ترکیه‪ ،‬به عنوان یک همســایه و‬
      ‫تا پایان شهریورماه نشان م ‌یدهد‪ ،‬کفش و صندل از نظر ارزش دلاری در‬              ‫شــریک تجاری نزدیک فرصت‌های بزرگی را برای توســعه تجارت‬
      ‫رتبه سوم صادرات انجام شده از طریق گمرکات قم قرار دارد‪ .‬اسفندیار‬               ‫ایجاد کرده اســت‪ .‬بازار ترکیه با تاریخچه صنعت چرم پویا بهترین‬
      ‫دریکوندی روز دوشــنبه در گف ‌توگو با خبرنگار‪ ‬ایرنا‪ ‬با اشاره به اینکه‬          ‫شــرایط را برای معرفی و فــروش محصولات چــرم ایرانی فراهم‬
      ‫رتبه اول و دوم صادرات اســتان در طی مدت یاد شده به ترتیب برای‬                 ‫می‌کنــد‪ .‬تجارت بین دو کشــور بــه عنوان عوامــل تقویت روابط‬
      ‫ســرب و انواع گرانول و کامپاند بود‌هاست‪ ،‬بیان داشت‪ :‬در ‪ ۶‬ماه گذشته‬            ‫دیپلماتیک و فرهنگی نیز تاثیرگذار است‪ .‬تلاش‌های تولیدکنندگان‬
      ‫‪ ۱۲‬میلیــون و ‪ ۷۰۶‬هــزار و ‪ ۹۶۱‬دلار انواع کفــش و صندل از طریق‬                ‫برای افزایش کیفیت و انطباق با ســلیقه مشــتریان ترکیه‪ ،‬با توجه‬
      ‫گمرکات قم به کشورهای هدف صادر شد‌هاست که نشان دهنده ظرفی ‌ت‬                   ‫به نزدیکی ترکیه به اروپا و ارتباط این کشــور با کشورهای اروپایی‪،‬‬
      ‫بالای اســتان در تولید این محصول است‪ .‬وی گفت‪ :‬در ‪ ۶‬ماهه مشابه‬                 ‫می‌تواند پلی برای حضور در اروپا باشــد و به شــناخت مشــتریان‬
      ‫سال گذشته نیز ‪ ۱۱‬میلیون و ‪ ۹۶۹‬هزار و ‪ ۸۸۴‬دلار کفش و صندل از‬
      ‫طریق گمرکات این اســتان به بازارهای بی ‌نالمللی صادر شد و این کالا‬                                                       ‫اروپایی کمک کند‪.‬‬
      ‫رتبه پنجم را در میان کالاهای صادراتی استان در اختیار داشت که در‬
      ‫سالجاری با رشــد صادرات به جایگاه سوم رسید‪ .‬وی ادامه داد‪ :‬فعالان‬                                     ‫صادرات کفش چرمی به افغانستان‬
      ‫اقتصادی از جمله در بخش تولید کفش و صندل طی ســا ‌لهای اخیر‬                    ‫کشــور افغانســتان با تاریخچه فرهنگی و تجاری مشــترک با‬
      ‫علاوه بر مدیریت بازار داخلی و تامین نیاز آن‪ ،‬حضور خود در بازارهای‬             ‫ایران‪ ،‬به عنوان یک بــازار مهم برای صادرات کفش چرمی ایران‬
      ‫بی ‌نالمللی را نیز افزایش داد‌هاند و ما امیدواریم با برنام ‌هریز ‌یهای انجام‬  ‫شناخته می‌شود‪ .‬این کشــور از کیفیت و طراحی‌های کفش‌های‬
                                                                                    ‫ایرانی اســتقبال می‌کند‪ .‬تقاضای بالا در بازار افغانســتان‪ ،‬فرصت‬
                  ‫شده به زودی شاهد جهش صادراتی در این بخش باشیم‪.‬‬                    ‫مناســبی را بــرای توســعه صادرات‪ ‬کفــش چرم‪ ‬ایــران ایجاد‬
      ‫وی با اشــاره به اینکه مدت زمان صادرات از گمرکات استان قم به‬                  ‫می‌کنــد‪ .‬البته بازار افغانســتان همچنان نیاز زیــادی دارد که با‬
      ‫کمتر از یک روز کاهش پیدا کرد‌هاست‪ ،‬افزود‪ :‬صادرات محصولات تولید‬                ‫افزایــش صادرات محصولات می‌توان این خلاء را به درســتی پر‬
      ‫شده در قم به کشورهای هدف از طریق گمرکات استان در سری ‌عترین‬
      ‫زمان ممکن صورت م ‌یگیرد و ما تلاش م ‌یکنیم از همه ظرفی ‌تها برای‬                                                                      ‫کرد‪.‬‬
      ‫تســهیل و گسترش صادرات استان اســتفاده کنیم‪ .‬لازم به ذکر است‬
      ‫وجود تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید کننده کفش و صندل در قم‬                    ‫صادرات کفش چرمی به کشورهای حاشیه خلیج فارس‬
      ‫از جمله عوامل موفقیت استان در صادرات این محصول ب ‌هشمار م ‌یآید‬               ‫صادرات کفش چرمی به کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان‬
      ‫که باید از چنین ظرفیتی برای توسعه صادرات به بهترین شکل استفاده‬                ‫فرصتی استراتژیک در بازارهای جهانی محسوب می‌شود‪ .‬کشورهایی‬
      ‫کرد؛ خوش ‌ه کفش ماشینی از جمله خوش ‌ههای صنعتی موفق درقم است‬                  ‫مانند امارات متحــده عربی‪ ،‬قطر‪ ،‬عمان و بحرین با تاریخچه تجاری‬
      ‫و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفی ‌تهای قابل توجه استان در صنعت‬            ‫و فرهنگی نزدیک به ایران‪ ،‬بازار مناســبی برای صادرات کفش ایجاد‬
      ‫کفش‪ ،‬محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بی ‌نالمللی صادر‬
      ‫م ‌یکنند؛ حدود ‪ ۳۰۰‬واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال اســت‪،‬‬                                                                         ‫م ‌یکنند‪.‬‬
      ‫همچنین این صنعت در اســتان حدود ‪ ۱۰‬هزار شــغل مستقیم و ‪۲۵‬‬                     ‫تنــوع طراح ‌یهــا و کیفیــت برتــر کف ‌شهــا م ‌یتوانــد توجه‬
      ‫هزار شــغل غیرمستقیم به وجود آورد‌هاســت‪ .‬گفتن ‌یاست در ‪ ۶‬ماهه‬                ‫مصر ‌فکننــدگان در ایــن مناطق را جلب کنــد‪ .‬در حال حاضر این‬
      ‫نخســت ســال جاری ارزش صادرات قطعی صورت گرفته از گمرکات‬                       ‫کشــورها دارای بازار بســیار بزرگی هســتند و حضــور در بازار این‬
      ‫استان به ‪ ۱۲۷‬میلیون و ‪ ۳۸۳‬هزار و ‪ ۵۹۲‬دلار رسید‌هاست‪ .‬این میزان‬                ‫کشورها برای تولیدکنندگان ایرانی می‌تواند یک فرصت درآمدی بالا‬
      ‫صادرات کالاهای ساخت استان به کشورهای هدف (در مناطق مختلف‬
      ‫جهان) در قالب تعداد ســه هزار و ‪ ۳۱۶‬اظهارنامه و به وزن ‪ ۱۲۲‬هزار‬                                                           ‫و فوق العاده باشد‪.‬‬
      ‫و ‪ ۶۶۲‬تُن انجام شد‌هاســت‪ .‬در بخش صنعت‪ ،‬قم دارای هفت شهرک‬                     ‫بررسی پتانسیل صادرات کیف و کفش چرم ایرانی نشان م ‌یدهد‬
      ‫صنعتی شکوهیه‪ ،‬الغدیر‪ ،‬چاپ و نشر‪ ،‬سلفچگان‪ ،‬محمودآباد‪ ،‬درودگران‪،‬‬                ‫که این صنعت‪ ،‬قادر به جذب بازارهای جهانی و افزایش حجم تجارت‬
      ‫فناوری اطلاعات و ارتباطات (‪ )I.C.T‬و چهار ناحیه صنعتی خورآباد‪،‬‬                 ‫است‪ .‬افزایش صادرات کیف و کفش چرمی‪ ،‬مستلزم افزایش کیفیت‬
      ‫دستجرد‪ ،‬سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای‬                ‫و ایجاد قیمت منصفانه برای رقابت با ســایر کشــورهای تولیدکننده‬
                                                                                    ‫خواهد بود‪ .‬شــرکت تولیدکننده محصولات چرمی چرم آرا با سال‌ها‬
                              ‫توسعه سرمای ‌هگذاری‪ ،‬تولید و اشتغال دارد‪.‬‬             ‫ســابقه در زمینه تولید‪ ‬کیف و کفش چرمی‪ ‬و با نیازسنجی درست از‬
                                                                                    ‫مخاطب و در نظر گرفتن ترندهای روز دنیا توانســته تولیدات خود را‬
‫شمــاره‪ l۲23‬مهر‪9 ۱۴۰2‬‬
                                                                                                                           ‫به سطح جهانی برساند‪.‬‬
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26