Page 17 - ماهنامه بازار چرم و کفش - شماره 223
P. 17

‫گفت و گو‬

‫در حــال حاضر چه جایگاهی کمتری به بازار عرضه شــود‪ .‬امروز وضع بهتر‬

‫شــده اما رکود دســت و پای تولید کننده را‬                                                                                                        ‫برای مارال چرم قائلید؟‬

                          ‫همواره سعی کردیم به عنوان لیدر در صنعت بسته است‪.‬‬

‫حدس می زنیــد چند درصد‬                                                                                                                           ‫مطرح باشــیم‪ .‬وقتی م ‌یبینیــم مد ‌لهای ما‬

‫بازار محصولات چرمی در دست‬                                                                                                                        ‫را کپی و یا شبی ‌هســازی م ‌یکنند‪ ،‬این نشان‬

                       ‫م ‌یدهد که عملکرد خوبی داشــته و پیشــرو برندهاست؟‬

‫بود‌هایم‪ .‬خب البته مســئولی ‌تمان هم بیشتر در بخش محصولات چرمی بنظرم الان بیش‬

‫از ‪ 50‬درصد بازار در دست چند ب‪1‬ر‪3‬ن‪9‬د‪ýp0‬م‪O‬عر‪1‬و‪1‬ف‪oû9‬ی‪83 yíB‬‬                                                                                                                          ‫است‪.‬‬                                                                                                                                                                                                  ‫‪øíBó ðõÑ qüpû Gú èdBÍ kAðvýPú ko ðËp âpÖQ.‬‬
                                                                                                                                                 ‫در بحث کیفیت وضعیت مارال‬                                                                                                                                                                                                               ‫‪Kpuñéþ, Þ×{ Þõû ô Þ×{ Aüíñþ ìõAk ìPñBuI GB‬‬
      ‫است که شــاید از تعداد انگشتان یک دست‬                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             ‫‪ÞBoGpk @ðùB, ìTçÞ« ×{øBÿ ôoqyþ, Þ×{øBÿ Öpï‬‬
      ‫کمتراند‪ .‬گستردگی فروشگاه های برند عرضه‬                                                                                                                ‫چرم چگونه است؟‬
      ‫محصولات چرمی شــاید جمعا ‪ 300‬یا ‪400‬‬                                                                                                        ‫کیفیت همواره اولویت ما بوده و هســت‪ .‬الان‬                                                                                                                                                                                               ‫‪ko Aüò ìõok GBül GpAÿ øp Þ×zþ, GvPú Gú ðõÑ‬‬
      ‫فروشــگاه باشد ولی خدماتی که آنها ارائه می‬                                                                                                 ‫هــم درخیلی از نظرســنجی هــا‪ ،‬خریداران‬

                       ‫محصــولات مارال چرم را بــا کیفیت آن می کنند برای مشتری جذابیت دارد‪.‬‬                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          ‫سیدجواد حسینی خواه رئیس هئیت مدیره مارال چرم‬

‫وضعیــت صنعــت و بــازار‬                                                                                                                         ‫شناســند‪ .‬در بحث طراحــی کارهای زیادی‬

‫محصولات چرمــی را در حال‬                                                                                                                         ‫انجام شــده تا محصول و برنــد درهم تنیده‬

‫حاضر چگونه می بینیــد و بنظرتان در‬                                                                                                                                                ‫شوند‪.‬‬                                                                                                                                                                                                                      ‫‪Îíê ìþÞñl.‬‬
      ‫آینده به کدام سمت خواهد رفت؟‬                                                                                                               ‫در سال های اخیر نگاه مردم به‬                                                                                                                                                                                                             ‫‪cBèQ, ìõAk Gú¾õoR TISOPMOC‬‬
                                                                                                                                                 ‫برندها چه تغییری کرده است؟‬                                                                                                                                                                                                                 ‫‪qüpû ðíþyßñl Aüò AuQÞú ko Aüò‬‬
‫بازار محصــولات چرمی بعد از کرونا مســیر‬                                                                                                         ‫برند همان اعتبار است‪ .‬شما وقتی از یک برند‬                                                                                                                                                                                              ‫‪üÏñþ ko cBèPþÞú kô GBo OroüÜ ìþyõk,‬‬
‫بهتری پیدا کرد‪ ،‬در زمان کرونا یکسری حذف‬                                                                                                          ‫معروف خرید می کنید‪ .‬در اصل برای راحتی‬                                                                                                                                                                                                  ‫‪OroüÜÞñýî. ÎéQ AüòÞú ko cBèQ kôï,‬‬
‫شدند‪ .‬البته در ایران به شکلی است که هر ‪5‬‬                                                                                                         ‫خیــال‪ ،‬تضمین و کیفیت خرید می کنید‪ .‬در‬                                                                                                                                                                                                 ‫‪@ìlû ÖõÝ GùPpAuQ qüpû oA ko kô ðõGQ‬‬
‫سال تولیدکنندگان کوچک تر که توان مالی‬                                                                                                            ‫ایران هم کیفیت و هم جذابیت محصول مهم‬
‫کافی ندارند حذف می شــوند‪ .‬که اخرین بار‬

‫اســت‪ .‬و فاکتورهایی هم وجود داردکه همه دوران کرونا اتفاق افتاد و کســانی ماندند که‬                                                                                                                                                                                                                                                                                                      ‫‪@ôokó ðPýXú ìÇéõJOpAq qüpû GluQ‬‬

  ‫بلد بودند چگونه کار کنند‪ .‬البته غافل نشویم‬                                                                                                     ‫آنها در برند شــدن دخیل است مثل کیفیت‪،‬‬                                                                                                                                                                                                   ‫‪GpAÿ GluQ@ôokóÞý×ýQ GùPpô GluQ‬‬                                             ‫‪QýÏÂô òüA‬‬
‫‪pû‬ک‪qü‬ه ت‪k‬و‪õ‬لی‪ðz‬دک‪û‬ن‪k‬ن‪B‬د×‪P‬گا‪Au‬ن ‪k‬م‪Ao‬ح‪ðl‬ص‪B‬ـ‪P‬ـ‪u‬و‪A‬لا‪û‬ت‪yl‬چر‪þ‬م‪Ac‬ی‪p‬ب‪Æ‬ویژه‪ÚBèI‬‬                                                                           ‫‪×ñ{XHpô‬ف‪ì‬جخ‪Þ‬ریوذ‪û‬ل‪Q‬اب‪pü‬ش‪B‬ی‪ü‬یگ‪qù‬اآ‪ð‬تهگ‪،o،‬ا‪Akÿ‬نهم‪pô‬احرن‪ûG‬وده‪l‬همب‪ìI‬ر@عن‪u‬خ‪B‬ر‪k‬ید‪õñ‬ل‪ì.‬هضا‪lW‬هی‪Aôk‬ر‪y‬اا‪õ‬م‪ú‬گ‪ìlG‬ارحه‪Aø‬ص‪òÿ‬تص‪pPõ‬در‪I‬و‪gèüÖ‬ا‪B‬م‪np‬لز‪pâKÚû‬قیو‪Ñü‬ب‪õÙqp‬ک‪B‬د‪Ëð‬لن‪òðB‬س‪Ç‬ن‪PG‬ت‪oÏ‬شد‪k.ð‬ر‪vA‬د‪I‬هس‪uê-ß‬ا‪BG‬ن‪By2‬ی‪ÛPñ‬دب‪Gììú‬وه‬                                       ‫‪ìñXpGúyßvPò qüpû gõAølyl.‬‬                                              ‫‪pø fpy úG ú‬‬
‫‪ZGB‬ت@ک‪k‬مف‪A‬ا‪õò‬م‪ìý‬ـ‪ñ‬شـ‪^q‬ن‪A‬یی‪î‬ا‪ú‬ز‪ø‬م بو`‪ô‬ا‪ð‬هر‪B‬آ‪ñ‬دما{^زو×ز‪Þ‬خ{ر‪Ñ‬شی×‪ðÞõ‬مد ‪B‬د‪Gû‬اخو‪p‬و‪ü‬م‪GqÜ‬ب‪B‬دامر‪Çò‬ن‪P‬و‪ì‬ادد‪ ôv،‬ا‪ß‬و‪ï‬آل‪y‬م‪õ‬ی‪é‬وه‪kÏ‬ز‪oì‬گ‪úõ‬رش‪.ì‬ف‪ýP‬ت‪l‬د‪ño‬ره‪GkBAyðkv‬‬  ‫‪ÛBôìQ ÞíPpÿ ko‬د‪ì‬ر‪ú‬خ‪X‬ر‪ý‬ی‪ðP‬ـ‪o‬ـ‪k‬د‪û‬م‪l‬ـ‪y‬ـ‪ú‬وا‪ñX‬د‪K‬ا‪p‬ول‪u‬یه ب‪Q‬ا‪ví‬چ‪Ú‬ه‬
‫‪ó‬ت‪B‬ــ‪ðz‬ا‪üB‬م‪p‬د‪P‬یر‪z‬ی‪ì‬ت‪õÿ،‬فر‪ã‬و‪uh‬ش‪K،B‬ت‪ô‬ولی‪ñl‬د‪Þñ‬و ن‪þ‬ح‪ðP‬ـ‪A‬ـ‪Bo‬وه‪ â‬ا‪p‬ر‪P‬تب‪z‬ا‪Gý‬ط‪û‬ب‪B‬ا‪ô â‬‬                                                                    ‫‪Aü{ ÂhBìQ ko‬م‪AÖr‬ش‪ú‬ک‪é‬ل‪E‬ات‪ìv‬ی‪ò‬م‪Aü‬وا‪õk‬ج‪y‬هی‪þ‬د‪ì‬؟‪uÇe oühPú‬‬                                                                                                                                                                                   ‫‪lüABðHÏðÇúBXÙñKKpnuüpQÿíGúvôÚWoõkk{@ìl×ûÞôûpkoüqðùBüQ‬‬                                ‫‪:î‬‬
‫‪Bû‬م‪1 ì‬شت‪B 2‬ر‪1 O‬ی‪0‬و‪R‬د‪l‬ر‪ì‬ک‪ÿ‬ن‪A‬ی‪p‬ا‪G‬ز‪û oA‬ش‪GPõAðñl ìd¿õë GluQ @ìl.‬‬                                                                                     ‫‪ ôAcl‬ا‪ko‬صل‪ÿ‬ی‪p‬ت‪P‬ری‪Gýz‬ن"م‪õ‬ا‪ü‬ده‪Kþ‬ا"ول‪Ak‬ی‪õ‬ه‪ì‬م‪ÚÐ‬ص‪A‬ر‪ô‬ف‪ko‬ی‪ú‬ما‪ Þ‬چ‪Q‬ر‪u‬م‪B‬ا‪Ïñ‬س‪ì‬ــ‪Aüò‬ت‪.‬‬                                                                                                                                                             ‫‪oýìG5ÛB0Gê‬د‪zk‬ر‪pÿP‬ص‪PqpA‬د‪8í‬ب‪Þ‬ا‪ýì‬ز‪éQ‬ا‪ì‬ر‪ÛìBôþ‬د‪pìP‬ر‪yú‬د‪kýõX‬س‪qo,ðP‬ت‪G Aûpkü‬چ‪Bl‬ن‪Îy‬د‪U‬‬  ‫‪úXñK pu Qí‬‬
‫‪ül‬م‪B‬ا‪ G‬ب‪B‬ا‪ø‬تو‪ó‬ل@ید‪‌Þú‬ی‪A‬ه‪p‬ا^ی ز‪ó‬ی‪õ‬ا^د ‪k‬ی‪õ‬د‪y‬ر‪þ‬ح‪ì‬وز‪J‬ه‪õ‬ک‪v‬ف‪ìd‬ش >س‪õ‬ـ‪ü‬ـر‪<Kþ‬‬                                                                             ‫‪ìfKQñXøGúúp‬ر‪p‬د‪pB‬خرش‪y‬و‪hu‬کدش‪ú‬ا‪ÂG‬ـر‪:Q‬ـخ‪íú‬بخ‪îò‬وا‪PÞ‬ب‪ü‬ن‪v‬خ‪AÚkqÖ‬ت‪o‬جیا‪ko‬نـ‪pæoA‬ـ‪kk‬هد‪KB‬اا‪A G‬دش‪þ‬ت‪ÿ‬ر‪p‬ـ{‪ükì‬ـ×‪q‬چت‪ÏÞó5l‬ر‪,‬ه@‪،P‬م‪kû‬س‪põì‬ـ‪I‬ی‪ü‬سـ‪zqý‬ا‪ê‬اـ‪ð‬ن‪üÎ‬ـ‪k‬ل‪p‬جر‪PæÐõ‬اام‪yìkÖ‬ام‪o‬خی‪,‬ی‪‌þô‬هش‪él‬ر‪Q‬گـ‪Úfýñ‬ـز‪kì‬ا‪ß‬ص‪ç‬درن‪l8y‬ه‪¾ü‬ع‪Aq‬ی‪þAB‬و‪ìôG‬ت‪p‬زری‪ï-P‬ق‪û‬ا‪1A‬اچب‪zp‬د‪ýül‬ر‪ÞqG‬یتم‬  ‫‪Xú‬ب‪Kñ‬ر‪A‬ن‪rpÖ‬د‪üuA‬م‪Q‬ع{‪í‬ر‪v‬و‪ÚÂ‬ف‪kBoh‬ی‪ ì‬ا‪Q‬س‪ÚhoBkì‬ت‪vÂ‬ک‪í‬ه{‪AüQ‬ش‪ru‬ا‪pÖ‬ی‪ñKA‬د‪úX‬‬            ‫‪úG QìBh ò‬‬
‫‪pû‬و‪qü‬کا‪ô‬ر دا{ری×‪Þ‬م‪ .‬و‪Bó‬قت‪lâ‬ی‪ Þ4ññ‬م‪l‬و‪ý‬ل‪è‬ف‪Oõ‬ه را‪Bÿ‬بل‪ø‬د‪ ú‬ب‪Ò‬ا‪l‬ش‪Ò‬ـ‪k‬ـن‪ò‬د‪pü‬ک‪P‬ار‪ìùí‬‬                                                                      ‫‪ ÏýQ‬د‪Â‬ب‪ô‬اغ‪‌ò‬ی‪Aü‬ها‪ko‬را ‪A‬م‪p‬ج^ب‪ú‬ور‪ß‬ب‪Aüñ‬ه ت‪.‬وس‪Q‬ع‪v‬ه‪ß‬ک‪y‬رد‪l‬ه‪Aø‬ا‪õ‬س‪g‬ت‪õ.o‬با‪Þ‬ف‪ìn‬ت‬                                                                                                                                                                 ‫‪U‬ا‪ByÎ‬ز‪AlG‬ت‪pû‬ع‪oqkü‬د‪ð‬ا‪ýkP,‬د‪õ‬ا‪X‬ن‪úy‬گ‪ÛPìp‬ش‪Bì‬ت‪ô‬ا‪éìþ‬ن‪ìQý‬ی‪AqPí8Þ‬ک‪Pÿpp‬د‪k‬س‪ÛìGýoz‬ت‪êGB‬‬   ‫‪lcAô ok ÿpP‬‬
‫‪GBAúkq‬را‪éPéúíú‬ح‪ÎEE‬ش‪vA‬ن‌ت‪v‬ا‪ì‬ت‪ì‬رخ‪òò‬پ‪vòü‬ی‪A‬ت‪cAü‬نی‪úÿ‬شا‪Þúô‬ز‪Go‬م م‌ی‪üóQò‬رش‪u@A‬وت‪qA‬در‪llû:A‬ی‪ìAqÎüzpPHPûBpo<üBKóþOõèèýÇüõlí>ÞúñyñôlßAoûvk PìôòþKÞýqBüñìp‬‬                                                                                                                                                                                                                                            ‫‪QÿpuünpKKÙñXBúÇÏðHðBAül‬ک‪íG‬م‪ú‬ت‪Úôv‬ر‪W‬ا‪o‬ن‪kkõ‬د@‪QüBùðqoüpkûôÞû×l{ì‬‬                 ‫‪ok QìBhÂ‬‬
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        ‫‪.lyløAõg ûpüq òPvßyúGpXñì‬‬                                                    ‫‪ok ÿpPíÞ Q‬‬
 ‫‪ âBó‬ا‪l‬ن‪ñ‬ت‪ñ‬خ‪Þ‬ا‪l‬ب‪õèý‬د‪O‬رس‪ùî‬ت‪ì‬ز‪ô‬یره‪þ‬و‪Bu‬قا‪u‬ل‪A‬ب‪üßþ Aq ìzßçR‬‬                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               ‫‪pHXñì QüBùð‬‬
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     ‫‪ô {×Þ ûpüq‬‬

‫‪ QulG ôpPùG Qý×ýÞókoô@QulG ÿApG‬و رنگ چرم اســتفاده شده در محصول نقش انتخاب مدل متناسب با زیره و قالب‬
           ‫اصلــی را در جذابیت آن دارد‪ .‬در دوران کرونا انتخاب جنس و رنگ متناسب‬                                                                                                                                                                                                                                                                                                          ‫@‪QulG ûpüq qApOJõéÇì úXýPð ókoô‬‬
‫دسترســی به مواد اولیه جدید ســخت شد‪ ،‬در پایان باید بگویم برندها نباید وارد مســائل‬                                                                                                                                                                                                                                                                                                     ‫@‪QGõð ôk ok Ao ûpüq QuApPùG ÝõÖ ûlì‬‬
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        ‫‪,ïôk QèBc ok úÞòüA QéÎ .îýñÞÜüorO‬‬
‫مبادلات و بازدید از نمایشــگا‌هها محدود شد‪ .‬حاشیه ای شوند‪ .‬کســی که خلاقیت داشته{×‪kæüê yßvPò q üpû Þ‬‬                                                                                                                                                                                                                                                                                    ‫‪,kõyþì ÜüorO oBG ôk úÞþPèBc ok þñÏü‬‬
             ‫ایــن عوامل موجب گردیــد مد ‌لهای جدید باشد هیچ گاه حذف نم ‌یشود‪.‬‬

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        ‫‪òüA ok úÞQuA òüA lñßyþíð ûpüq‬‬
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        ‫‪COMPOSIT Roõ¾úG kAõì ,QèBc‬‬
‫شمــاره‪ l۲23‬مهر‪5 ۱۴۰2‬‬                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   ‫‪.lñÞþì êíÎ‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22