Page 20 - ماهنامه بازار چرم و کفش - شماره 223
P. 20

‫اخبار داخلی‬

                    ‫صادرات کیف و کفش چرمی به روسیه‬                         ‫صادرات کیف و کفش چرم و ظرفیتی که از آن بهره نبردیم‬                  ‫منبع‪ :‬خبرآنلاین‬
‫روســیه یک بازار حیاتی برای صادرات کیــف و کفش چرمی ایران‬                  ‫کیف و کفش به عنوان دو کالا اساسی‪ ،‬از مواردی هستند که افراد‬
‫محسوب م ‌یشــود‪ .‬ارتباطات تجاری قوی میان دو کشــور‪ ،‬امکان ارائه‬            ‫با هر سن و سالی به آ ‌نها نیاز دارند و چون به بخشی از استایل مربوط‬
‫محصولات ایرانی با کیفیت به مصر ‌فکنندگان روس را فراهم م ‌یســازد‪.‬‬
‫با توجه به تاریخچه هنر چر ‌مدوزی در ایران و طراح ‌یهای منحصرب ‌هفرد‪،‬‬          ‫م ‌یشوند‪ ،‬در تمام دنیا تقاضا برای خرید آ ‌نها همیشه وجود دارد‪.‬‬
‫محصولات ایرانی در بازار روســیه با طرفداران زیادی روب ‌هرو م ‌یشــوند‪.‬‬     ‫ایران به عنوان یکی از کشورهای تولیدکننده چرم که توانایی تولید‬
‫اقتصاد روسیه با بازار مصرفی قوی و تقاضای بالا‪ ،‬فرص ‌تهای فو ‌قالعاد‌های‬    ‫محصولات کیف و کفش چرمی با بهترین متریال و طراحی روز را دارد‬
‫برای تولید کیــ ‌ف و کفش چر ‌م ایرانی ایجاد کرده اســت‪ .‬این رونق در‬        ‫باید از این ظرفیت برای حضور در عرصه جهانی استفاده کند و از این‬
‫تجارت بازار چرم باعث تعام ‌لهای اقتصادی بین دو کشــور شده و نقش‬
                                                                                                                ‫صادرات درآمد کسب کند‪.‬‬
   ‫تجارت در تقویت روابط دیپلماتیک و فرهنگی را نیز تقویت م ‌یکند‪.‬‬
                                                                                                  ‫میزان تولید کیف و کفش در ایران‬
                       ‫صادرات کفش چرمی به آذربایجان‬                        ‫برای پی بردن به ظرفیت تولید و برآورد میزان صادرات باید به آمار‬
‫آذربایجان به دلیل وجود بازار پویا و تقاضای بالا در این کشور به یکی از‬      ‫میزان تولید کیف و کفش ســالانه در ایران نگاهی بیاندازیم‪ .‬ایران در‬
‫مشتریان پروپاقرص کف ‌شهای چرم ایرانی تبدیل شده است‪ .‬طراح ‌یهای‬             ‫تولیــد کفش رتبه ‪ ۱۲‬را در جهان دارد و میزان تولید کفش در ایران‬
‫منحصرب ‌هفرد و کیفیت برتر کف ‌شهای ایرانی‪ ،‬باعث جلب توجه مشتریان‬           ‫سالانه حدود ‪ ۲۵۰‬میلیون جفت است که تنها ‪ ۱۰۰‬میلیون جفت از‬
‫آذربایجانی شده است‪ .‬همچنین تاریخچه تولید کفش در ایران و ارتباط‬             ‫این کف ‌شها به خارج از کشــور صادر م ‌یشود‪ .‬این در حالی است که‬
‫نزدیک فرهنگی و تاریخی میان دو کشور در زمینه تولید کفش‪ ،‬به ایران‬            ‫با توجه به منابع انسانی و منابع طبیعی که در اختیار داریم م ‌یتوانیم‬
‫این امکان را م ‌یدهد که بازار آذربایجان را تسخیر کند‪ .‬با توجه به اینکه‬     ‫تولید کفش را به سالی یک میلیارد عدد برسانیم و از این ظرفیت برای‬
‫آذربایجان کشور همسایه ایران محسوب م ‌یشود‪ ،‬حم ‌لونقل محصولات‬
‫هم هزینه زیادی نخواهد داشــت‪ .‬از همیــن رو م ‌یتوان صادرات کفش‬                                             ‫بالابردن صادرات استفاده کنیم‪.‬‬

           ‫چرمی را با قیمت و شرایط بهتری در این کشور پیش برد‪.‬‬                 ‫صادرات کیف و کفش چرم ایرانی به کشورهای مختلف‬
                                                                           ‫بــه خاطر وجــود تحری ‌مها و برخی محدودی ‌تهــا در حال حاضر‬
                            ‫صادرات کیف چرم به اوراسیا‬                      ‫صادرات کیف و کفش چرمی تنها به کشــورهای همســایه و حاشیه‬
‫صادرات کیف چرم ایران به منطقه اوراســیا که به عنوان بازار گسترده‬           ‫خلیج فارس انجام م ‌یشــود‪ .‬در ادامه کشورهای هدف‪ ،‬برای صادرات‬
‫و چشمگیر شناخته م ‌یشود‪ ،‬فرص ‌تهای اقتصادی زیادی را برای ایران به‬          ‫هر چه بیشتر محصولات چرمی را در پایین برای شما معرفی کرد‌هایم‪.‬‬
‫وجود آورده است‪ .‬این منطقه که شامل کشورهای متنوعی از جمله روسیه‪،‬‬
‫قزاقستان‪ ،‬ارمنســتان و آذربایجان م ‌یشود‪ ،‬فرص ‌تهای عالی برای توسعه‬                                      ‫صادرات کیف چرم به عمان‬
‫تجارت چرم ایرانی ارائه م ‌یدهد‪ .‬تنوع سلایق و تقاضا در این منطقه‪ ،‬باعث‬      ‫عمــان به عنــوان یکــی از مه ‌مترین مقصدهــای صادرات‪ ‬کیف‬
‫محبوبیت محصولات چرم ایرانی در بازارهای اوراسیا م ‌یشود‪ .‬رونق اقتصادی‬       ‫چرم‪ ‬ایران‪ ،‬بازار جذابی برای صادرکنندگان دارد‪ .‬عمان به عنوان یک‬
‫و تجاری در این منطقه‪ ،‬امکان توسعه همکار ‌یهای تجاری و افزایش حجم‬           ‫شــریک تجاری مهم‪ ،‬همواره تقاضای زیادی بــرای چرم ایرانی دارد‪.‬‬
‫صادرات را به همراه دارد‪ .‬تجرب ‌ه برندهای چرم ایرانی در اوراسیا باعث تقویت‬  ‫نزدیکی جغرافیایی‪ ،‬رفاه اقتصادی و علاقه به محصولات دس ‌تســاز از‬
                                                                           ‫جمله عواملی اســت که باعث شده صادرات انواع کیف چرم به عمان‬
              ‫تصویر کشور ایران در ذهن مردم این مناطق خواهد شد‪.‬‬
                                                                                                  ‫سودآور و پرطرفدار و قابل دسترسی باشد‪.‬‬
                               ‫صادرات کیف چرم به اروپا‬
‫صادرات کیــف چرم ایران به اروپا به عنــوان یک چالش و فرصت‬                                         ‫صادرات کیف و کفش چرم به عراق‬
‫بزرگ در زمینه تجارت بی ‌نالمللی محســوب م ‌یشــود‪ .‬استانداردها و‬           ‫عراق به عنوان یک بازار مهم و پرتوان برای صادرات کیف و کفش‬
‫رقابت شــدید در این بازارها چال ‌شهایی را به همراه دارند‪ .‬تلا ‌شهای‬        ‫چرم ایران‪ ،‬فرص ‌تهای بسیاری را برای تجارت ایجاد م ‌یکند‪ .‬نزدیکی‬
‫تولیدکنندگان برای ارتقا کیفیت‪ ،‬طراحی و انطباق با معیارهای اروپایی‪،‬‬         ‫جغرافیایــی‪ ،‬ارتباطات فرهنگی و تجاری میان دو کشــور امکان ارائه‬
‫توانایی صــادرات موفقی ‌تآمیز را افزایش م ‌یدهد‪ .‬در نتیجه با توجه به‬       ‫محصولات ایرانی باکیفیت را به مشــتریان عراقی تســهیل م ‌یکند‪.‬‬
‫تمایل اروپای ‌یها به خرید محصولات چرم با کیفیت و متنوع‪ ،‬توســعه‬            ‫اقتصاد پویای عــراق و تمایل به خرید محصــولات باکیفیت‪ ،‬امکان‬
                                                                           ‫افزایش حجم صادرات انواع کیف و کفش چرم ایران به این کشــور را‬
 ‫تجارت با اروپا به عنوان یک چش ‌مانداز اقتصادی مهم مطرح م ‌یشود‪.‬‬
                                                                            ‫فراهم کرده و همکار ‌یهای تجاری بین دو کشور را تقویت م ‌یکند‪.‬‬

                                                                                                                          ‫‪ 8‬شمــاره‪ l۲23‬مهر‪۱۴۰2‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25