کفش دومیدانی با بند خودکار

کفش دومیدانی با بند خودکار

شرکت آلترو تولیدکننده پایپوش‌های کارآمد کفش دومیدانی جدیدی به نام آلترا مون بلان بوا را رونمایی کرده است و ادعا می‌کند انقلابی در دوهای استقامت به پا می‌کند. آلترا این کفش را با همکاری نزدیک شرکت بوا فراهم‌ساز فناوری سامانه‌های بند کفش تولید کرده است و در نتیجه این کفش دارای دو گردونه سامانه جفت‌وجورسازی بوا است.

شرکت بوا در سال 2001 سامانه تنظیم گردونه‌ای کفش را به مشتاقان ورزش و فعالیت‌های بیرون از خانه عرضه کرد. بوا این سامانه را در کلرادو عرضه کرد یعنی محل زندگی گری همرسلاگ موسس این شرکت. او شیفته برف‌نوردی در کوهستان راکی بود و مدام در فکر آن بود که راهی پیدا کند تا بتواند حالت جفت‌وجوری پا و پوتین ماندگار باشد. همرسلاگ با توجه به تجربه‌ای که در زمینه افزاره‌های پزشکی داشت سامانه بوا را ابداع کرد که گردونه‌ای سبک و محکم برای تنظیم بند کفش است.

کلرادو زادگاه شرکت آلترا هم هست که در سال 2011 پا گرفت و فوری در میان دوندگان شهرت یافت. این شرکت در سال 2018 به تملک شرکت وی‌اف درآمد. این شرکت‌ها با آن که با کوهستان راکی پیوند دارند کفش جدیدشان را از بلندترین کوه آلپ و دوندگان کوهستان الهام گرفته‌اند.

آلترا برای پاسخ‌گویی به نیازهای دوندگان کوهستان سامانه‌ای به نام پرفورم فیت‌رپ را به رویه اعمال کرد که تنظیم‌پذیری آسانی دارد و ثبات را افزایش می‌دهد. این سامانه با دو گردونه بوا تنظیم می‌شود که در طرفین کفش در نزدیکی مچ پا قرار می‌گیرند. زیره کفش ضخیم است تا کفش به خوبی روی سطح زیر پا استوار شود و پا راحت باشد.

فقط کافی است دونده دگمه روی گردونه اول را فشار دهد و بند عادی را به دلخواه تنظیم کند. در انتهای مسیر هم می‌تواند دگمه را دوباره فشار دهد تا بند آزاد شود. گردونه دوم هم برای تنظیم بند دومی به کار می‌رود که در نزدیکی انگشتان پا قرار دارند.

رویه کفش به دو رنگ سفید و شرابی است. گردونه‌ نصب شده در بخش سفید به رنگ سفید و گردونه نصب شده در بخش شرابی‌رنگ به رنگ شرابی است و هر دو  از مجموعه ال‌6 این شرکت هستند که ال به معنای سبک بودن است.

تبلیغات اسمارت یار

آلترا می‌گوید کفش مون بلان را طوری ساخته که متناسب با ریخت هر پایی و مناسب دوهای طولانی در کوهستان باشد. در این کفش از حداقل اجزا و مواد کامل‌سازی استفاده شده است تا هر چه بیش‌تر سبک و تنفس‌پذیر باشد.

این کفش در اوت 2022 به بازار می‌آید و بنابراین برای مسابقات دو ماراتون کوهستانی سال 2022 مون بلان آماده است. این مسابقات از سال 2003 آغاز شده است(در سال 2020 به خاطر شیوع کرونا برگزار نشد) و در مسیری دایروی در فرانسه، ایتالیا و سوییس برگزار می‌شود.

بیش از 2 هزار و 500 دونده در این مسابقه حضور دارند و طی 20 ساعت برگزار می‌شود که به شب هم می‌کشد.

برگرفته از مجله World Footwear

شماره ۳ سال ۲۰۲۲

تبلیغات اسمارت یار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top