کفش های بچگانه

زندگی دوباره کفشهای بچگانه کلارک

تازه های فناوری عنوانی است که ماهنامه بازار چرم و کفش در هر شماره صفحاتی را به ان اختصاص می هد. در این بخش ما شما را از آخرین فناوری های روز دنیا در نمایشگاه های بین المللی چرم و کفش مطلع می کنیم.

زندگی دوباره کفشهای بچگانه کلارک

گروه پایپوش کلارک به عضویت بازار مجازی دوته در آمد. این بازار مجازی مستقر در بریتانیا به قول خودش نوعی تعاونی فروش مجدد است که امکان خرید، فروش، بازیافت یا حتی هدیه دادن کفش‌ و لباس بچگانه را برای والدین فراهم می‌کند تا سر از گورستان‌های زباله در نیاورند.

تارا مک‌رایی رییس بخش بازاریابی کلارک می‌گوید همکاری با این بازار مجازی مکمل طرح‌های زیست‌پایداری کلارک است. مثل طرح موسوم به «هر حرکتی مهم است» که کلارک با همکاری جمعی از کارشناسان محیط‌زیست به اجرا در آورد تا راهبرد کلی زیست‌پایداری خود را بهتر جلو ببرد.

او می‌گوید:«این گامی جالب به سوی اهداف زیست‌پایداری ما و رسیدن به راهکارهایی موثر، آسان و سازگار با محیط‌زیست است.»

ای پی فال و کشف زیست پلاستیک بسیار سادهتر

در نتیجه تحقیقاتی که محققان موسسه فدرال فناوری لوزان(ای‌پی‌اف‌ال) در سوییس انجام داده‌اندپلاستیک جدیدی از مواد گیاهی غیرخوراکی یا زیست‌توده لیگنوسلولوزی به دست آورده‌اند.

این تحقیق در مجله علمی شیمی نیچر در اواخر ژوئن امسال چاپ شده است و سرپرست آن استاد جرمی لوترباخر است. این محققان متوجه شدند خواص این پلاستیک شبیه پلی‌آتیلن ترفتالات(پت) است.

این تحقیق که با تامین مالی بنیاد ملی علوم سوییس، برنامه افق 2020 شورای تحقیق اروپا و انجمن فناوری و نوآوری سوییس انجام گرفته است الهام گرفته از کشف قبلی استاد لوترباخر است که در سال 2016 در مجله ساینس چاپ شده بود.

آسانتر شدن ارزیابی مواد شیمیایی

نهاد شیمی زیست‌پایدار برای صنعت نساجی(اس‌سی‌تی‌آی) که هفت شرکت همکار در سال 2020 راه انداختند با هم‌کاری گروه بلوساین نمایه جدیدی برای شیمی زیست‌پایدار درست کرده است که امیدوار است راهنمای ارتباطی استانداردی برای عرضه‌کنندگان مواد شیمیایی، تولیدکنندگان، نام‌های تجاری و سازمان‌های مردم‌نهاد فراهم کند.

بلوساین و اس‌سی‌تی‌ای می‌گویند در پی آن هستند تا ارزیابی زیست‌پایداری مواد شیمیایی نساجی را برای دست‌اندرکاران آسان‌تر کنند و در عین حال مالکیت معنوی شرکت‌های شیمیایی دخیل هم نقض نشود. به گفته آن‌ها حفاظت از مالکیت معنوی برای تضمین کردن تداوم سرمایه‌گذاری در راهکارهای زیست‌پایدار اهمیت حیاتی دارد.

حمایت تی اف ال از آموزش پایپوش سازی در آلمان

تی‌اف‌ال گروه تولیدی مواد شیمیایی چرم دوره آموزشی سه روزه‌ای در کانون بین‌المللی آموزش پایپوش‌سازی(ای‌اس‌سی) آلمان برای دانش‌جویان برگزار کرد که بخشی از برنامه ادامه‌دار این گروه برای پشتیبانی از این صنعت است.

هدف از این دوره کمک به دانش‌جویان برای درک بهتر چرم و کاربرد آن در پایپوش‌سازی است. متخصصان جوانی که در شرکت‌های معروف صنعت چرم مثل آدیداس مشغول به کار هستند از جمله شرکت‌کنندگان در این دوره بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top