درباره ما

‫ماهنـامۀ‬‫اقتصــادی‪-‬خبری‪،‬‬ ‫آموزشــی‪،‬‬ ‫پژوهشی‬ ‫و‬ ‫اطلاع‌ رسانی‪/‬‬ ‫شــماره‬ ‫مجــوز‬ ‫ارشاد ‪125-2259 :‬‬

امیر هوشنگ وطن دوست
صاحب امتیاز و مدیر مسئول : امیر هوشنگ وطن دوست

امیر هوشنگ وطن دوست

صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه بازار چرم و کفش

از کجا شروع کردیم . . . 

اولین_شماره_ماهنامه-بازار-چرم-و-کفش
اولین شماره ماهنامه ماهنامه بازار چرم و کفش
0
سال تاسیس
0
مجلات منتشر شده
0
تبلیغات
0
برگزاری نمایشگاه

از کجا شروع کردیم ؟

آن موقع ۲۴ سالم بود و ۸ سال سابقه فعالیت مطبوعاتی با روزنامه ابرار، هفته نامه های بشیر و امید، ماهنامه های زمان، دانش و فن و فضا را داشتم. بجز اولین ورودم به دنیای مطبوعات در ۱۶ سالگی با روزنامه ابرار، شروع آشنایی و همکاری ام با بقیه نشریات، مرحوم استاد علیرضا فرهمند بود، مردی فرهیخته و دانشمند، ادیب و فروتن که شروع فعالیت بسیاری از نشریات از جمله صنعت کفش با راهنمایی و همکاری های او بود.

در طول ۴ سال کار در مجله صنعت کفش ضرورت انتشار مجله ای که تمرکز اصلی اش بر بازار و و معرفی محصولات ایرانی در داخل و خارج از کشور باشد را حس کردم و این شد سنگ بنای ماهنامه بازار چرم و کفش. از همان آغاز انتشار مجله من و همکارانم شروع کردیم به سفر به شهرهای مختلف ایران، ارتباط با اتحادیه های کفش و چرم کشور، تهیه محتوا شامل گزارش و خبر، توزیع مجله و تشویق روسای نمایشگاه های هر شهر به برگزاری نمایشگاه های تخصصی کفش و چرم در شهر خودشان. کاری که زدن سنگ بنایش را در اواخر فعالیت در نشریه صنعت کفش شروع کرده بودیم.

جلسه مصاحبه با حبیب الله ماهوتی رییس وقت نمایشگاه تبریز در اردیبهشت سال ۷۶ را یادم هست که جرقه ای شد برای برگزاری نمایشگاه تخصصی این صنعت در همان سال.

ارتباط با کارخانجات کفش، محصولات چرمی و ماشین سازان و دباغان در شهر های تهران، تبریز و مشهد به رویه ای مستمر تبدیل شد، حداقل سالی ۴ سفر به هر کدام از شهرهای تبریز و مشهد برای تهیه گزارش، توزیع مجله و گرفتن سفارش تبلیغات

شروع کردیم به برگزاری جلسات تخصصی در دفتر نشریه، بررسی مشکلات صنف و صنعت و انعکاس نظرات و راه کارهای تک تک افراد تاثیر گذار چه در بخش های دولتی و چه خصوصی

بتدریج جای پای نشریه بازار چرم و کفش در کشورهای مختلف هم باز شد. حضور در نمایشگاه های بین المللی که در مقاله دیگری در همین صفحه بطور مفصل تری توضیح داده شده است. در نمایشگاه ها خارجی با خبرنگاران، طراحان، اساتید دانشگاهی و سایر تاثیر گزاران صنعت آشنا می شدیم و ترتیب بازدید از دانشگاه ها، مراکز آموزشی و کارخانجات خودشان در ایتالیا، ترکیه، هندوستان، چین و … داده می شد. حضور در کلاس ها و کارگاه های موسسه معتبر آرس در میلان ایتالیا و بازدید از دانشکده چرم در شهر چنای هندوستان از جمله این برنامه هاست.

در گفتگوهایی که با اساتید مطرح رشته چرم و کفش دنیا داشتیم اشتیاق صنعت گران ایرانی برای کسب مهارت های علمی و فنی را به اطلاع آنان میرساندیم و تلاش میکردیم پلی باشیم بین مراکز آموزشی خارج از کشور و مراکز آموزشی و دانشگاه های ایران.

ماحصل این تلاش‌ها منجر شد به برگزاری چند دوره طراحی کفش در شهر های مختلف ایران با دعوت از اساتید موسسات آموزشی آرس و مداپله ایتالیا و سفر تعدادی از دست اندرکاران صنعت چرم و کفش ایران به ایتالیا برای یادگیری مهارت های علمی و فنی.

هدف ما ایجاد بازار جدید ایجاد بازار جدید است.

تجهیز کتابخانه ماهنامه بازار چرم و کفش به کتب مرجع طراحی و تولید کفش و محصولات چرمی به زبان های انگلیسی و ایتالیایی که در نوع خود کم نظیر است یکی دیگر از نتایج این سفر ها بود. کپی نسخ این کتاب ها چه بصورت کاغذی یا اسکن بنا به در خواست موسسات طراحی یا مراکز آموزشی اکنون در اختیار عده زیادی قرار دارد که مایه مسرت است.

۲8 سال تجربه

در دوره جدید فعالیت ماهنامه سعی کرده ایم تمامی این تجارب ۲۸ ساله در صنعت کفش و چرم را با شکلی جدید که نیاز دنیای امروز است در قالب مجله الکترونیک، وب سایت، اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و سایر فضاهای مجازی در اختیار مخاطبین خود قرار دهیم و خوشحال میشویم با نظرات خود همچون این سه دهه گذشته ما را از لطف و عنایت خود بی نصیب نگذارید.

تیر ۱۳۷۳

آغاز همکاری با صنعت کفش و چرم

امیر هوشنگ وطن دوست به عنوان اولین دبیر تحریریه نشریه صنعت کفش فعالیت تخصصی خود را در صنف چرم و کفش آغاز کرد

تیر ۱۳۷۳

تیر ۱۳۷۶

انتشار کتاب راهنمای بازار چرم و کفش

انتشار اولین کتاب راهنمای صنایع چرم و کفش با لوگوی بازار چرم و کفش

تیر ۱۳۷۶

مهر ۱۳۷۸

تاسیس ماهنامه بازار چرم و‌کفش

مهر ۱۳۷۸

مهر ۱۳۸۰

حضور در نمایشگاه های بین المللی

اولین حضور ماهنامه بازار چرم و‌کفش با اجاره غرفه در نمایشگاه حلب سوریه و آیمد استانبول

مهر ۱۳۸۰

اردیبهشت ۱۳۹۱

توزیع رایگان ماهنامه بازار چرم و‌کفش در سراسر کشور

ماهنامه بازار چرم و کفش با اخذ نمایندگی در سراسر کشور برای اولین بار بصورت دستی در درب مغازه بجای ارسال پستی و بطور رایگان توزیع شد.

اردیبهشت ۱۳۹۱

اردیبهشت ۱۳۹۹

انتشار نسخه دیجیتال

با شیوع کرونا، ماهنامه بازار چرم و کفش علاوه بر نسخه چاپی بصورت دیجیتال نیز منتشر شد.

اردیبهشت ۱۳۹۹
پیمایش به بالا