Page 28 - ماهنامه بازار چرم و کفش - شماره 215
P. 28

‫نمون ‌ههای آدیداس که حول شکل سه بعدی پا و همکاری گروه طراحان در جهان طراحی شد ‌هاند‬

‫مدیر نــوآوری پایپوشــی آدیــداس می‌گوید«‬        ‫ابتکارات شرکت خودروســازی جگوار پیدا کرد‬         ‫مبتکــران هوش مکانــی نیرومنــدی دارند اما‬
‫اســتفاده از ابزارهای جدید مثل واقعیت مجازی‬      ‫و همــان جا اطمینان یافت کــه باید برای خلق‬      ‫ابزارهای مورد اســتفاده برای آفرینش محتوای‬
‫و گراویتی اســکچ سبب شــد فرایندهای قبلی‬         ‫آسان تصاویر سه بعدی راهی یافت‪ .‬گذار از طرح‬       ‫دیجیتالی ســه بعدی طبق نظریــه هوش‌های‬
‫و متعلــق به قبــل کرونا تغییر کند تــا بتوانیم‬  ‫دو بعدی به سه بعدی باعث صرف ‌هجویی در وقت‬        ‫چندگانــه هــاوارد گاردنر به منطــق‪ ،‬ریاضیات‬
‫تجرب ‌ههایی شناور داشته باشیم که قبلا هرگز در‬    ‫و هزینه می‌شــد و او م ‌یگویــد «اکنون روش‬       ‫و زبان‌شناســی اتــکای زیادی دارنــد‪ .‬طراحان‬
                                                 ‫کار طراحــان در حال تغییر اســت و این تغییر‬      ‫صنعتی دانیلا پاردس و الوواســی سوســانیا در‬
                 ‫خلق محصولات نداشتیم‪» .‬‬          ‫دیدگاه‌های بیش‌تری را در شروع فرایند طراحی‬       ‫بخشی از طرح مشــترک کارشناسی ارشدشان‬
‫او افزود برنامه‌های مشــابه در بازار وجود داشت‬                                                    ‫در دانشــگاه ایمپریال کالج لند در سال ‪۲۰۱۳‬‬
‫اما بسیاری از طراحان احساس م ‌یکردند آن قدر‬                                 ‫دخالت م ‌یدهد‪».‬‬       ‫در پی رفع ایــن ناه ‌مخوانی بودنــد تا اگر مغز‬
‫که باید ابتکاری نیســتند و واقعا با کارهای‌شان‬                                                    ‫راه دیگــری در پیش گرفت بــه طراحی حالت‬
‫یکپارچه نم ‌یشــوند‪«.‬گراویتی اسکچ عمق لازم‬          ‫کار در فضای سه بعدی‬
‫گــذار از ذهن به واقعیت را دارد و روند آســانی‬        ‫سبب م ‌یشود حاصل‬                                                       ‫شهودی‌تری داد‪.‬‬
‫دارد‪ .‬به خصوص در مرحله ذهنی ‌تپردازی برای‬                                                         ‫تحقی ‌قشــان با ســروکار پیدا کردن برنامه‌های‬
‫طرح محصول می‌توان این ویژگی را حس کرد‪».‬‬                 ‫کار اندیشیده‌تر و‬                         ‫واقعیت مجازی همزمان شــد که آن هنگام در‬
‫از همه مهم‌تر این اســت که در این برنامه چند‬              ‫جام ‌عتر باشد‬                           ‫بازی‌های پدیدار می‌شــد ولی هنوز در طراحی‬
‫طراح همزمــان م ‌یتوانند روی یــک طرح کار‬                                                         ‫صنعتی ســیطره نیافته بود‪ .‬بــه نظر می‌آمد که‬
‫کنند‪ .‬یعنی طراحان آدیداس در سراســر ایالات‬                               ‫پیوند جهان‌گستر‬          ‫م ‌یتــوان از آ ‌نها برای خلق تصاویر ســه بعدی‬
‫متحــده و اروپا م ‌یتوانند همزمــان در طراحی‬     ‫هم ‌هگیری جهانی کرونا بسیاری از کارهای اداری‬     ‫بهتر اســتفاده کرد‪ .‬نرم‌افزار گراویتی اســکچ از‬
                                                 ‫را به درون خانه‌های مردم برد و داشــتن ارتباط‬    ‫همین طرح اولیه پا گرفــت‪ .‬پاردس می‌گوید«‬
                      ‫کفشی همکاری کنند‪.‬‬          ‫بهتر با همکاران در سراسر جهان ضرورت یافت‪.‬‬        ‫هــدف ما این بــود که مردم بتواننــد آن چه را‬
‫یعنی گراویتی اسکچ کلا ‌نگستره‌ای پدید آورده‬      ‫در همین مرحله و در آغاز ســال ‪ ۲۰۲۰‬بود که‬        ‫در ذهن دارند ســریع و مبتکرانه بیان و محقق‬
‫کــه در آن کارکنان م ‌یتواننــد همفکری کنند‪.‬‬     ‫شرکت پوشاک ورزشی آدیداس شروع به همکار‬
‫خانم پــاردس می‌گوید« فقط انگشت‌شــماری‬          ‫با نرم‌افزار گراویتی اســکچ کرد‪ .‬آرنائو سانجوان‬                                      ‫کنند‪».‬‬
‫از افــراد مهــارت لازم بــرای طراحــی در این‬                                                     ‫پــاردس در ادامه همین روند‪ ،‬شــغلی در گروه‬

                                                                                                  ‫‪ 18‬شمــاره ‪ l۲۱5‬خرداد و تیر ‪۱۴۰1‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33