رنگ-سال-2023---ماهنامه-بازار-چرم-و-کفش

ارغوانی ویوا رنگ سال ۲۰۲۳

ارغوانی ویوا یکی از قوی‌ترین و درخشان‌ترین رنگ‌هایی که جهان به خود دیده است.انتخاب رنگ سال در جلسات تک‌افتاده و در وقت مشخصی از سال انجام نمی‌گیرد بلکه حاصل گفتگوهای طولانی و مستمری بین گروهی از اهالی رنگ است.

ارغوانی ویوا ۱۸-۱۷۵۰ رنگ سال ۲۰۲۳

ارغوانی ویوا ۱۸۱۷۵۰ رنگ سال ۲۰۲۳ موسسه رنگ پانتون با شور و شوق جولان می‌دهد. این سایه رنگ در طبیعت ریشه دارد، از خانواده رنگ سرخ برآمده و نشانه‌ای نو از قدرت را جلوه می‌دهد. ارغوانی ویوا حالتی گستاخ و بی‌هراس دارد و ضربان آن دلخوشی و خوش‌بینی را ترویج می‌کند و روایتی نو را به رشته تحریر در می‌آورد.
رنگ پسند سال آبنده هم نیرومند است هم نیروبخش. سرخ جان‌داری است که در لذت ناب رخ می‌نماید، مشوق تجربه کردن است، بدون محدودیتی خودجلوه‌گری می‌کند، جذبه‌ای برق‌آسا دارد و سایه‌رنگی بی‌کران و چشم‌گیر است. ارغوانی ویوا به روی هم آغوش می‌گشاید با شور زندگی و روحیه‌ای شورشی که برای همه به یک‌اندازه است. این رنگ گستاخ است و سرشار از شوخ‌طبعی و دربرگیرنده همگان.
«در این روز و روزگار فناوری، در پی الهام گرفتن از طبیعت هستیم و هر آن چه واقعیت باشد. ارغوانی ویوا ۱۸۱۷۵۰ پانتون ، از خانواده رنگ سرخ برآمده و ملهم از سرخی حشره‌ای به نام کشنیل است، یکی از ارزش‌مندترین رنگ‌های متعلق به خانواده رنگ‌های طبیعی و هم‌چنین یکی از قوی‌ترین و درخشان‌ترین رنگ‌هایی که جهان به خود دیده است.
ارغوانی ویوا ۱۸۱۷۵۰ پانتون در ازل ریشه دارد و ما را دوباره به آن پیوند می‌دهد. نیروهای طبیعت را برمی‌انگیزد، روح ما را جلا می‌دهد و کمک می‌کند تا نیروی درونی خود را پی‌افکنیم
تارا مک‌رایی رییس بخش بازاریابی کلارک می‌گوید همکاری با این بازار مجازی مکمل طرح‌های زیست‌پایداری کلارک است. مثل طرح موسوم به «هر حرکتی مهم است» که کلارک با همکاری جمعی از کارشناسان محیط‌زیست به اجرا در آورد تا راهبرد کلی زیست‌پایداری خود را بهتر جلو ببرد. او می‌گوید:«این گامی جالب به سوی اهداف زیست‌پایداری ما و رسیدن به راهکارهایی موثر، آسان و سازگار با محیط‌زیست است.»

پانتون چطور هر سال رنگ سال را انتخاب می‌کند؟

لتریس آیزمن،مدیر اجرایی موسسه رنگ پانتون می گوید:فرایند انتخاب رنگ سال پانتون مبتنی بر روندکاوی و متفکرانه دیدن است. اوج پیش‌بینی روند کلان رنگ‌ها و پژوهشی است که گروه جهانی موسسه رنگ پانتون در تمام طول سال انجام می‌دهند تا اطلاعات لازم برای انتخاب به دست آید و هم‌چنین رنگ‌های پیش‌بینی روند مشخص شود.
رهیافت رنگ‌گزینی ما به قدری سالم است که هیچ یک از اعضای گروهی جهانی ما با دستورکار تجاری در بحث رنگ سال پانتون شرکت نمی‌کند یا ترجیحات شخصی خود را دخالت نمی‌دهد و با علاقه یک‌سانی به تمام رنگ‌ها می‌نگریم.
این برداشت نادرست هم وجود دارد که ما گروهی از بانفوذهای حوزه رنگ را یک روز در اتاقی جمع می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم اما چون بسیاری از اعضای گروه ما استودیوهای طراحی مختص خود را دارند در پیش‌بینی‌های روندهای جهانی اثرگذار و نقش اصلی را دارند، آنها با همکاری کارفرمایان برای محصولات یا شناسه‌های بصری نام‌های تجاری رنگ تجویز می‌کنند و حتی کلاس‌های آموزش رنگ برگزار می‌کنند، و مکالمات روزانه‌شان در رنگ و طراحی ریشه دارد. در نتیجه صحبت در مورد انتخاب رنگ سال در جلسات تک‌افتاده و در وقت مشخصی از سال انجام نمی‌گیرد بلکه گفتگوهای طولانی و مستمری بین گروهی از اهالی رنگ است.
اعضای گروه ما از لحاظ جغرافیایی، فرهنگی و طراحی سوابق مختلفی دارند و تخصص در رنگ و طراحی و توان دیدن دنیا از پشت عینک رنگ آن‌ها را دور هم گرد آورده است. به همین دلیل آن‌ها را به رنگ‌انسان‌شناسان تشبیه می‌کنم. شهود آن را دارند تمام رویدادهای جهان را به زبان رنگ ترجمه کنند.
آن چه در فرایند انتخاب رنگ‌ سال پانتون به ویژه برای من جالب است اجماع همیشگی اعضای موسسه به رغم سکونت در جاهای مختلف و درگیری حوزه‌های مختلف طراحی بودن است. بی‌شک چشم‌اندازهای مختلفی مطرح می‌شود و همگی به دقت بررسی می‌شوند ولی بسیاری از مشاهدات ما نیز همسان است چون بازتابی از فرهنگی جهانی است. در باره وجوه روان‌شناختی رنگ و روند رنگ‌ها بحث می‌کنیم و به شناسایی سایه‌رنگ درست و دقیق می‌رسیم. اگر هم به رنگی نرسیم که پیام دقیق را برساند آن را خلق می‌کنیم.
نام رنگ هم باید به روایت کمک کند و فوری تصویر و احساس لازم را پدید آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top