Page 37 - مجله بازار چرم و کفش - شماره 216
P. 37

‫پوشاک چرمی‬                                              ‫اتریش و آرژانتین مشکلاتی داشتند‪.‬‬
‫عملکرد میانگین ایــن بخش در اتحادیه اروپا بــه لطف روند صعودی‬                   ‫وضعیت فوق در مورد بخش چرم گوسفند و بز هم برقرار بود‪.‬‬
‫پایپوش‌ســازان ایتالیا و فرانســه مثبت بود و در خــارج از اروپا نیز روند‬
                                                                                                                 ‫بخش لوازم جانبی و اجزاء‬
                                    ‫افزایشی گسترده‌ای وجود داشت‪.‬‬          ‫در آغــاز ســال ‪ 2022‬احیای چشــ ‌مگیری در این بخــش رخ داد و‬
                                                                          ‫کشورهای مهم اتحادیه اروپا غیر از آلمان رشد دو رقمی را تجربه کردند‪.‬‬
                                                   ‫مبلمان چرمی‬
‫نتایج بخش مبلمان چرمی اروپا امیدبخش اســت و فقط آلمان در این‬                                              ‫بخش منسوجات و مواد مصنوعی‬
‫بخش افول داشــت‪ .‬در بیرون از اتحادیه اروپا نیز میزان سفارش از ایالات‬      ‫در ســه ماهه نخست سال جاری میلادی افزایش خفیفی در این بخش‬
                                                                          ‫رخ داد(یک درصد در اتحادیــه اروپا)‪ .‬در مورد مواد مصنوعی نگران ‌یهایی‬
                       ‫متحده رو به کاهش و چین رو به افزایش است‪.‬‬            ‫وجود دارد که ناشی افت در اتحادیه اروپا به خاطر مشکلات آلمان است‪.‬‬

                                                     ‫چرم خودرو‬                                                                     ‫پایپوش‬
‫صنعت خودروی اروپا در ســه ماهه نخست سال ‪ 2022‬وضعیت بسیار‬                  ‫عملکرد دراز مدت پایپوش‌ســازان اروپا خیلــی مثبت بود و در کل به‬
‫بدی داشت و در ماه مارس امسال برای نهمین ماه متوالی دستخوش افت‬             ‫اســتثنای پرتغال افزایشی بود‪ .‬چین‪ ،‬هندوستان و برزیل هم نتایج مثبتی‬
‫فروش بود و در تمامی کشــورهای مهم اتحادیه اروپا افول رخ داد‪.‬بدترین‬
                                                                                              ‫داشتند و ویتنام به خاطر مشکلاتی دچار افول بود‪.‬‬
   ‫نتیجه را ایتالیا داشت که طی این مدت ‪ 24‬درصد افت را تجربه کرد‪.‬‬
‫چشــ ‌مانداز بیرون اتحادیه اروپا غیر از چین(‪ 9‬درصد رشد) نیز بحرانی‬                                                          ‫کالاهای چرمی‬
                                                                          ‫وضعیــت دراز مــدت کالاهــای چرمی اروپا درخشــان بــود و تمام‬
    ‫است و فروش در هند(‪6‬درصد) و ایالات متحده(‪ 16‬درصد) افت کرد‪.‬‬             ‫تولیدکننــدگان مهم رشــد دو رقمــی را تجربه کردند و فروش شــرکای‬

‫برگرفته از‪:‬‬                                                                                             ‫غیراروپایی‌شان هم در حال افزایش بود‪.‬‬
‫خبرنامه لیناپله شماره ‪۱۰۰‬‬
‫روند بازار‬

‫روند صادرات جهانی پوست خام در چهارماهه اول ‪۲۰۲۲‬‬
                       ‫در مقایسه با چهارماهه اول ‪۲۰۲۱‬‬

                       ‫پوست گاوی‬                                          ‫پوست گاوی‬

                        ‫پوست گوسفندی‬                                      ‫پوست گوسفندی‬
                        ‫و بزی‬                                             ‫و بزی‬

‫شمــاره‪ l۲۱6‬شهریور و مهر‪27 ۱۴۰1‬‬
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42