Page 27 - ماهنامه بازار چرم و کفش - شماره 212
P. 27

‫اسکنپایکودکیدرسه‪،‬پنجوهفتسالگی‬                                                                    ‫دارد‪.‬البتهاثراتاینتفاو ‌تهابرسلامتکوتاهمدتیا‬
‫شکل‪-۱‬اسکنپادرسهسالگی‬                                                                                         ‫درازمدتپاهنوزمشخصنشدهاست‪.‬‬
‫شکل‪-۲‬اسکنپادرپنجسالگی‬
                                                                                                 ‫در کل کفشی که آزادی حرکت کودک را نگیرد‬
                                                                                                 ‫و تعامل وی را با محیط تسهیل کند نقش مهمی‬
                                                                                                 ‫دارد‪ .‬کفش کودک هم مانند کفش بزرگ‌سال‬
                                                                                                 ‫باید کم ‌کیار وی باشد یعنی به کودک در انجام‬
                                                                                                 ‫فعالی ‌تهای مختص سن و سال وی مثل دویدن‪،‬‬
                                                                                                 ‫ورجه وورجه کردن و فوتبال بازی کردن کمک کند‪.‬‬
                                                                                                 ‫کودک و به ویژه کودک مدرس ‌هرو دوست دارد با‬
                                                                                                 ‫همگنان خود همپا باشد و با توقعات گروه سنی خود‬
                                                                                                 ‫انطباق داشته باشد نه آن که کوچ ‌کتر یا بزر ‌گتر‬

                                                                                                                                   ‫جلوهکند‪.‬‬
                                                                                                 ‫والدین هم باید به توقعات اجتماعی در خرید‬
                                                                                                 ‫کفش بر بچه‌های‌شان توجه داشته باشند و‬
                                                                                                 ‫کف ‌شهایی مناسب بخرند که به اعتبار سازنده و‬
                                                                                                 ‫سنتوتوقعاتخانوادگیبستگیپیدام ‌یکند‪.‬البته‬
                                                                                                 ‫والدین در مورد سلامت پا آگاهی و اطلاعات چندانی‬
                                                                                                 ‫ندارند و بی ‌شتر به تجربه خود و حر ‌فهای این و آن‬
                                                                                                 ‫اتکا دارند‪ .‬والدین در مواقع عادی ترجیح م ‌یدهند‬
                                                                                                 ‫بر اساس پول جی ‌بشان و کف ‌شهای موجود عمل‬
                                                                                                 ‫کنندوپسازانداز‌هگیریپا ‌یبچ ‌هشاندرفروشگاه‬

                                                                                                                              ‫خریدم ‌یکنند‪.‬‬

‫شکل‪-۳‬اسکنپادرهفتسالگی‬                           ‫ریخ ‌تشناسیپابهدستم ‌یآوریم‪(.‬شک ‌لهای‪۱‬تا‪)۳‬‬                               ‫خریدمجازیکفش‬
                                                ‫تمامنقاطروسطحپاکهاسکنرثبتم ‌یکندقابل‬             ‫طی سال گذشته انداز‌هگیری پا در داخل خانه‬
‫در تماس با پا با افزایش سن تغییر م ‌یکند و شکل‬  ‫توصیف ریاضی است‪ .‬با بررسی این نقاط م ‌یتوان‬      ‫عاملی کلیدی بوده است زیرا فروشگا‌هها بر اثر‬
‫کلیوسطپادرحالتغییراست‪.‬یعنیفقطباافزایش‬           ‫تغییراتموضعیسطحپاوچگونگیآندرروندرشد‬              ‫محدودی ‌تهای کرونایی بسته بود و چار‌های جز‬
‫اندازهکفشیاقالبنم ‌یتوانیکردهسنیراپوشش‬          ‫را شناخت‪ .‬برای مثال م ‌یتوان انحنای پا در تمامی‬  ‫خرید مجازی پایپوش نبود‪ .‬طبق تحقیقی که در‬
‫داد‪.‬بابررسیسایربخ ‌شهایپامثلانحنایرویآن‬         ‫نقاطقوسمیانیوجانبیراانداز‌هگیریکردوبهرشد‬         ‫مورد اطلاعات مجازی گردآوری شده در سال‬
‫نیز م ‌یتوان به اطلاعات سودمندی برای طراحی‬      ‫قوسطولیدرگذرزمانپیبرد‪ .‬کفپادراسکنبه‬              ‫‪۲۰۱۹‬انجام گرفته اکثر اطلاعات را شرک ‌تهای‬
                                                ‫رنگ آبی است زیرا اسکن در حالت ایستاده انجام‬      ‫پایپوش مهیا کرد‌هاند و نهادهای تخصصی نقش‬
                            ‫رویهدستیافت‪.‬‬        ‫گرفتهاست‪.‬باافزایشسن‪،‬قسم ‌تهایسبزافزایش‬
‫با فرصتی که خرید مجازی پیش آورده م ‌یتوان‬       ‫م ‌ییابد که نشانگر افزایش شک ‌لهای دارای انحنا‬                             ‫چندانینداشت ‌هاند‪.‬‬
‫سنجه‌های پیچیده‌تر اسکن ‪ ۳‬بعدی را نیز در‬        ‫استوقسمتنارنجی‪/‬سرخبیشازهمهانحنادارند‪.‬‬            ‫اما اطلاعات شرک ‌تهای پایپوش تجاری بود که‬
                                                ‫اینتغییراتدرسطحپانشانم ‌یدهدکهناحی ‌ههای‬         ‫بیش از همه در دسترس والدین قرار داشت و اغلب‬
           ‫جف ‌توجورسازیکفشدرنظرگرفت‪.‬‬                                                            ‫نخستین یافت ‌هها درجستجوهای اینترنت بودند‪.‬‬
                                                                                                 ‫برخی از این اطلاعات اعتباری نداشتند در حالی‬
                                ‫برگرفتهاز‪:‬‬                                                       ‫که برای آن که کفش به خوبی با پا جفت و جور باشد‬
‫شماره‪۳‬سال‪WORLDFOOTWEAR۲۰۲۱‬‬
                                                                                                                 ‫توصی ‌ههایپرکیفیتلازماست‪.‬‬

                                                                                                 ‫اسکن‪۳‬بعدیچگونهجف ‌توجوریکفشباپا‬
                                                                                                                           ‫رابهبودم ‌یدهد؟‬

                                                                                                 ‫اسکنپاوتحلیلشکل‪۳‬بعدیآنامکانم ‌یدهد‬
                                                                                                 ‫تا شک ‌لهای ساختاری و سطحی پا را بشناسیم‪.‬‬
                                                                                                 ‫اگر شکل ‪ ۳‬بعدی پا و تغییرات آن در گذر زمان را‬
                                                                                                 ‫بررسی کنیم اطلاعات با ارزشی در مورد ابعاد قالب و‬

‫شمــاره ‪ l۲۱2‬دی ‪15 ۱۴۰۰‬‬
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32