Page 19 - مجله بازار چرم و کفش - شماره 210
P. 19

‫دﻗﯿﻖ و ﮐﺎﻣﻞ‬            ‫ﯾـﮏ زﯾﺮﭘﺎﯾﻰ ﭼﺎﭘﻰ اﺳـﺖ ﮐﻪ زوزوﺗـﺎون اﺧﺘﺼﺎﺻﺎً‬       ‫ﺧﺮﯾﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺠﺎزى ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺘﻮﺳﻂ ‪ 15‬ﺗﺎ ‪40‬‬
‫ﺑـﻪ ﮔﻔﺘـﻪ ﺷـﺮﮐﺖ آﺗﺮﮐـﺲ اﯾـﺎﻻت ﻣﺘﺤـﺪه‬              ‫در ژوﺋـﻦ ‪ 2019‬اراﺋـﻪ داد ﺗـﺎ ﭼﺎﻟﺶﻫـﺎى اﻧﺪازهاى‬    ‫درﺻﺪ ﺧﺮﯾﺪﺷﺎن را ﭘﺲ دادﻧﺪ در ﺣﺎﻟﻰ ﮐﻪ اﯾﻦ‬
‫ﮐـﻪ ﻣﺪﻋـﻰ اﺳـﺖ ﯾﮑـﻰ از ﭘﯿﺸـﺘﺎزان ﺟﻬﺎﻧـﻰ‬           ‫در ﺧﺮﯾـﺪ ﻣﺠـﺎزى ﭘﺎﯾﭙﻮش را ﺣﻞ ﮐﻨﺪ و ﺗﻮاﻧﺴـﺖ‬        ‫ﺷﺎﺧﺺ ﺑﺮاى ﺧﺮﯾﺪ ﺣﻀﻮرى ‪ 5‬ﺗﺎ ‪ 10‬درﺻﺪ ﺑﻮد‪.‬‬
‫رﺑﺎتﻫـﺎ و ﻓﻨـﺎورى ﭘﺎﺳـﻨﺠﻰ در ﺟﻬـﺎن اﺳـﺖ و‬         ‫ﺗـﺎ ﻧﻮاﻣﺒـﺮ ﮔﺬﺷـﺘﻪ ﺣـﺪود ‪1‬ﻣﯿﻠﯿـﻮن و ‪ 400‬ﻫﺰار‬      ‫ﻃﺒﻖ دادهﻫﺎى ﮔﻠﻮﺑﺎلوباﯾﻨﺪﮐﺲ ﺧﺮﯾﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن‬
‫در ﮐﻔﺶﻫـﺎى راﺣﺘـﻰ ﻫـﻢ ﺗﺨﺼـﺺ دارد ﺣـﺪود‬                                                              ‫ﻣﺠﺎزى ﺑﻪ ﺧﺼﻮص ﭘﻮﺷﺎك را ﭘﺲ ﻣﻰدﻫﻨﺪ زﯾﺮا‬
‫‪ 57‬درﺻـﺪ ﻓـﺮوش ﺧـﻮد را ﻣﺪﯾﻮن ﺑﺨـﺶ ﻓﻨﺎورى‬                 ‫زوزوﻣـﺖ را در ﺳﺮاﺳـﺮ ژاﭘـﻦ ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﺪ‪.‬‬      ‫ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﭼﻨﺪﯾﻦ اﻧﺪازه از ﺧﺮﯾﺪ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮﺷﺎن را‬
‫و رﺑـﺎت ﺧـﻮد اﺳـﺖ‪ .‬ﻗـﺮار ﺑـﻮد ﺗﺎزهﺗﺮﯾـﻦ اﻓـﺰاره‬                                                     ‫ﺳﻔﺎرش ﻣﻰدﻫﻨﺪ و ﭘﺲ از اﻧﺘﺨﺎب ﻣﻨﺎﺳﺒﺖﺗﺮﯾﻦ‬
‫ﭘﺎﺳـﻨﺞ اﯾـﻦ ﺷـﺮﮐﺖ ﺑـﻪ ﻧـﺎم آﺑـﺮت ‪ 2‬در ﻣـﺎه‬        ‫دﺳـﺘﮕﺎه ﺳـﺒﮏ و ﻗﺎﺑـﻞ ﺣﻤـﻞ زوزوﻣﺖ‬                  ‫ﺑﻘﯿﻪ را ﭘﺲ ﻣﻰدﻫﻨﺪ‪ .‬اﻟﺒﺘﻪ وﺿﻊ ﭘﺎﯾﭙﻮش ﻫﻢ از‬
‫ﻓﻮرﯾـﻪ در ﻓﺮوﺷـﮕﺎهﻫﺎى آﻣﺮﯾـﮑﺎى ﺷـﻤﺎﻟﻰ ﻋﺮﺿﻪ‬              ‫ﺑـﺮاى اﺳـﺘﻔﺎده در ﺧﺎﻧـﻪ ﻋﺎﻟﻰ اﺳـﺖ‬
‫ﺷـﻮد‪ .‬ﻻرى ﺷـﻮارﺗﺰ ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣـﻞ آﺗﺮﮐـﺲ ﻣﻰﮔﻮﯾﺪ‬                                                                              ‫ﭘﻮﺷﺎك ﭼﻨﺪان ﺑﻬﺘﺮ ﻧﯿﺴﺖ‪.‬‬
‫ﺧـﻮاه ﻫﻤﻪﮔﯿـﺮى ﮐﺮوﻧـﺎ رخ ﻣـﻰداد ﺧـﻮاه رخ‬          ‫اﯾـﻦ اﻓـﺰاره ﭘﺎﺳـﻨﺠﻰ در اﺑﺘـﺪا ﭘﻮﺷـﺎﻧﻪ‬            ‫ﺑـﻪ ﮔﻔﺘـﻪ ﺗﺎﮐﺎﯾﺎﺳـﻮ ﯾﺎﻣـﺎدا ﻗﺎﺋـﻢ ﻣﻘـﺎم ﺑﺨـﺶ‬
‫ﻧﻤـﻰداد آﻟﺒـﺮت‪ 2‬ﺑـﺮاى ﺣـﻞ ﭼﺎﻟﺶﻫـﺎى ﮐﻨﻮﻧﻰ‬          ‫ﻫﻮشﻣﻨـﺪى ﺑـﺎ ﺣﺲﮔﺮﻫـﺎى درﻫﻢﺗﺎﻓﺘـﻪ و داراى‬          ‫ﺳـﻨﺠﺶ ﮔـﺮوه زوزو)ﺷـﺮﮐﺖ ﻣـﺎدر ﺧﺮدهﻓﺮوﺷـﻰ‬
‫ﺧﺮدهﻓﺮوﺷـﺎن ﻃﺮاﺣـﻰ ﺷـﺪه ﺑـﻮد و در ﻋﺮض ‪20‬‬          ‫ﻗﺎﺑﻠﯿـﺖ ﺑﻠﻮﺗﻮﺳـﻰ ﺑـﻮد ﺳـﭙﺲ ﺣﺎﻟﺖ ﭼﺎﭘـﻰ ﭘﯿﺪا‬        ‫ﻣﺠﺎز زوزوﺗـﺎون ژاﭘﻦ( اﻣﺘﺤﺎن ﻧﮑﺮدن ﭘﺎﯾﭙﻮش ﻗﺒﻞ‬
‫ﺛﺎﻧﯿـﻪ ﯾﺎ ﮐﻢﺗـﺮ اﻃﻼﻋﺎت ﭘـﺎى ﻣﺸـﺘﺮﯾﺎن ﺣﻀﻮرى‬        ‫ﮐـﺮد ﮐـﻪ دﻗﯿﻖﺗـﺮ و ﻣﻘـﺮون ﺑـﻪ ﺻﺮﻓﻪﺗـﺮ اﺳـﺖ‪.‬‬       ‫از ﺧﺮﯾﺪ ﺳـﺒﺐ ﻣﻰﺷـﻮد ﻓـﺮوش ﻣﺠـﺎزى ﭘﺎﯾﭙﻮش‬
‫را دﻗﯿـﻖ و ﮐﺎﻣـﻞ ﺛﺒـﺖ ﻣﻰﮐﻨﺪ‪ .‬ﺧﺪﻣﺎترﺳـﺎﻧﻰ از‬       ‫ﺗـﺎ ﮐﻨﻮن ‪ 1‬ﻣﯿﻠﯿﻮن و ‪ 300‬ﻫﺰار ﻧﻔﺮ ﺑﺎ اﺳـﺘﻔﺎده‬      ‫دﺳـﺘﺨﻮش ﭼﺎﻟﺶ وﯾﮋهاى ﺑﺎﺷـﺪ و اﻣﺜﺎل زوزوﺗﺎون‬
‫دور و ﮐﻤـﮏ ﺑـﻪ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯿـﺰان ﻣﺮﺟﻮﻋﻰ از ﻃﺮﯾﻖ‬         ‫از زوزوﻣـﺖ ﭘﺎﻫﺎىﺷـﺎن را اﺳـﮑﻦ ﮐﺮدهاﻧـﺪ ﮐـﻪ ﺑﻪ‬     ‫ﺑﺎﯾـﺪ ﺑـﺮاى ﻣﻌﻀﻼﺗـﻰ ﻣﺜـﻞ ﭼﻨﺪاﻧﺪازهﮔﺰﯾﻨـﻰ‬
‫اﻧﺪازهﯾﺎﺑـﻰ درﺳـﺖ در ﻧﺨﺴـﺘﯿﻦ اﻣﺘﺤـﺎن ﻧﻘﺸـﻰ‬        ‫ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ زوزوﺗﺎون وﺻﻞ اﺳـﺖ و ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﭘﺎﺳـﻨﺠﻰ از‬     ‫ﭼﺎرهاﻧﺪﯾﺸـﻰ ﮐﻨﻨـﺪ ﺗـﺎ ﻣﯿـﺰان ﭘـﺲ دادن ﮐﺎﻫﺶ‬
                                                  ‫ﻃﺮﯾـﻖ ارﺗﺒـﺎط ﺑﻰﺳـﯿﻢ ﺛﺒـﺖ ﻣﻰﺷـﻮد‪ .‬زوزوﺗﺎون‬        ‫ﯾﺎﺑـﺪ‪ .‬ﺑـﺮاى ﻣﺜـﺎل ﮔـﺮوه زوزو ﺗﻤـﺎم ﺧﺮﯾﺪﻫـﺎ را‬
       ‫ﮐﻠﯿـﺪى در اﯾـﻦ ﻃـﺮح ﺑﻠﻨﺪﭘﺮوازاﻧـﻪ دارد‪.‬‬    ‫ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از اﯾـﻦ دادهﻫـﺎ ﺗﻮﺻﯿﻪﻫـﺎى اﻧـﺪازهاى‬  ‫ﺛﺒـﺖ ﻣﻰﮐﻨـﺪ ﺗـﺎ ﺑﺘﻮاﻧـﺪ ﺑﺎ دﻗـﺖ ﺑﯿﺶﺗـﺮى اﻧﺪازه‬
‫ﺳـﺎﻣﺎﻧﻪ ﻓﯿﺖاچﮐﯿـﻮ ﺷـﺮﮐﺖ آﺗﺮﮐـﺲ ﻣﺠﻬـﺰ‬              ‫راﺟـﻊ ﺑـﻪ ﺑﯿﺶ از ﻫـﺰار ﻣﺪل ﮐﻔـﺶ اراﯾﻪ ﻣﻰدﻫﺪ‬
‫ﺑـﻪ ﻫﻮشﻣﺼﻨﻮﻋـﻰ ﺑـﻪ ﮐﺎرﺑـﺮ اﻣـﮑﺎن ﻣﻰدﻫـﺪ ﺑﺮ‬        ‫و اﯾـﻦ رﻗـﻢ در ﺣـﺎل اﻓﺰاﯾـﺶ اﺳـﺖ‪ .‬اﯾﻦ ﺷـﺮﮐﺖ‬               ‫ﻣﻨﺎﺳـﺐ را ﺑـﻪ ﺧﺮﯾـﺪار ﭘﯿﺸـﻨﻬﺎد ﺑﺪﻫﺪ‪.‬‬
‫اﺳـﺎس ﻣﺸـﺨﺼﺎت ﻣﻨﺤﺼـﺮ ﺑـﻪ ﻓﺮد ﭘـﺎى ﺧﻮدش‬            ‫ﺣﺘـﻰ ﺑـﺮ اﺳـﺎس اﯾـﻦ دادهﻫـﺎ در ﺣـﺎل ﻧﮕﺎﺷـﺖ‬
‫و از ﻃﺮﯾـﻖ ﺗﻠﻔـﻦ راﯾﺎﻧﮏ ﯾـﺎ راﯾﺎﻧﻪ در ﻣـﻮرد ﺧﺮﯾﺪ‬  ‫ﻣﺸـﺨﺼﺎت ﻣﯿﺎﻧﮕﯿـﻦ ﭘـﺎى ژاﭘﻨﻰﻫـﺎ اﺳـﺖ ﺗـﺎ‬                                    ‫ﺗﻘﺪﯾﻢ زﯾﺮﭘﺎﯾﻰ‬
                                                  ‫ﺑـﺮاى ﻃﺮاﺣـﻰ ﺑﻬﺘـﺮ ﭘﺎﯾﭙﻮش در ﺑـﺎزار ژاﭘـﻦ ﻣﻮرد‬    ‫اﻓـﺰاره ﭘﺎﺳـﻨﺠﻰ اﯾﻦ ﺷـﺮﮐﺖ ﺑـﻪ ﻧـﺎم زوزوﻣﺖ‬
                       ‫ﮐﻔـﺶ ﺗﺼﻤﯿـﻢ ﺑﮕﯿﺮد‪.‬‬
‫آﺗﺮﮐـﺲ در اواﺧﺮ ﺳـﺎل ‪ 2020‬روزآورى ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‬                                   ‫اﺳـﺘﻔﺎده ﻗـﺮار ﮔﯿﺮد‪.‬‬
‫ﻫﻤـﺮاه ﺧـﻮد را ﺑـﻪ ﻧﯿﻤـﻪ رﺳـﺎﻧﺪه ﺑـﻮد و اﮐﻨـﻮن‬    ‫ﻣﯿـﺰان ﻣﺮﺟـﻮع ﺷـﺪن ﭘﺎﯾﭙﻮشﻫـﺎى ﺳـﺎزﮔﺎر‬
‫ﻣﻰﺗﻮاﻧـﺪ ﭘﺎﺳـﻨﺠﻰ را از راه دور اﻧﺠـﺎم دﻫـﺪ‪ .‬اﻣـﺎ‬  ‫ﺑـﺎ زوزوﻣـﺖ ‪ 36.9‬درﺻـﺪ ﮐﻢﺗـﺮ از ﮐﻔﺶﻫـﺎى‬
‫ﻓﺸـﺎر زﯾﺮﭘـﺎ را ﻫﻤﭽﻨـﺎن ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺻـﻮرت ﺣﻀﻮرى‬       ‫ﻧﺎﺳـﺎزﮔﺎر ﺑـﺎ زوزوﻣـﺖ اﺳـﺖ‪ .‬در ﺿﻤﻦ ﺣـﺪود ‪25‬‬
‫اﻧﺪازهﮔﯿـﺮى ﮐـﺮد و ﻣﺸـﺘﺮى روى اﻓـﺰاره آﻟﺒﺮت‪2‬‬      ‫درﺻﺪ ﻣﺸـﺘﺮﯾﺎﻧﻰ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ از اﺳـﺘﻔﺎده از اﯾﻦ ﭘﺎﺳﻨﺞ‬
‫ﺑﺎﯾﺴـﺘﺪ‪ .‬ﮐﺎرﺑـﺮان ﺣﻀـﻮرى آﻟﺒـﺮت‪ 2‬از ﻓﻨـﺎورى‬       ‫ﭘﺎﯾﭙﻮش ﺧﺮﯾﺪﻧﺪ ﻧﺨﺴـﺘﯿﻦ ﺑﺎر ﺑﻮد ﮐـﻪ از زوزوﺗﺎون‬
‫ﻫﻮشﻣﺼﻨﻮﻋـﻰ ﻓﯿﺖاچﮐﯿـﻮ ﻫـﻢ ﺑﺮﺧـﻮردار‬                ‫ﺧﺮﯾـﺪ ﻣﻰﮐﺮدﻧـﺪ‪ .‬ﯾﻌﻨـﻰ ﻣﺼﺮفﮐﻨﻨـﺪﮔﺎن ژاﭘﻨﻰ‬
‫ﺧﻮاﻫﻨـﺪ ﺑـﻮد ﮐـﻪ دادهﻫـﺎى ﺳـﻪ ﺑﻌـﺪى ﭘـﺎ را در‬     ‫ﺗﻤﺎﯾـﻞ ﺧﻮﺑـﻰ ﺑـﻪ اﺳـﺘﻔﺎده از اﻓﺰارهﻫﺎى ﺳـﻨﺠﺶ‬

                          ‫اﺧﺘﯿـﺎر ﻣﻰﮔـﺬارد‪.‬‬                              ‫اﻧﺪامﻫـﺎى ﺑـﺪن دارﻧﺪ‪.‬‬
‫ﻃﺒـﻖ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨـﻰ ﮔـﺮوه ﻣﺸـﺎوره ﺑﻮﺳـﺘﻮن‬
‫ﺑﺤـﺮان ﻫﻤﻪﮔﯿـﺮى ﮐﺮوﻧـﺎ ﺑﺎﻋـﺚ ﺧﻮاﻫـﺪ ﺷـﺪ‬
‫ﻣﺼﺮفﮐﻨﻨـﺪﮔﺎن در اﻧﺘﺨـﺎب زﻣـﺎن ﺧﺮﯾـﺪ‪،‬‬
‫ﮐﺎﻻى ﮐـﻪ ﻣﻰﺧﻮاﻫﻨـﺪ ﺑﺨﺮﻧـﺪ و ﻫﺰﯾﻨـﻪ ﺧﺮﯾـﺪ‬
‫ﺳـﺨﺖﮔﯿﺮﺗﺮ ﺑﺸـﻮﻧﺪ و ﺳـﻬﻢ ﺑﯿﺶﺗـﺮى از ﮐﻞ‬
‫ﻓـﺮوش ﻧﺼﯿـﺐ ﻓﺮوﺷـﮕﺎهﻫﺎى ﻣﺠـﺎزى ﻣﻰﺷـﻮد‪.‬‬
‫ﭘﯿﺸـﺮﻓﺖ ﯾـﺎ اﻓﻮل ﺧﺮدهﻓﺮوﺷـﺎن ﻫﻢ ﺑـﻪ ﭼﮕﻮﻧﮕﻰ‬
‫واﮐﻨـﺶ آنﻫـﺎ در دوران ﮐﺮوﻧـﺎ و ﭘـﺲ از آن‬
‫ﺑﺴـﺘﮕﻰ دارد‪ .‬ﭘـﺲ دادن ﮐﺎﻻ ﺑﺨﺸـﻰ ﮔﺮﯾﺰﻧﺎﭘﺬﯾﺮ‬
‫و ذاﺗـﻰ از ﺧﺮﯾـﺪ اﺳـﺖ و از ﺑﯿـﻦ ﻧﻤـﻰرود وﻟـﻰ ﺑﺎ‬
‫ﻓﻨﺎورىﻫـﺎى ﭘﯿﺸـﺮﻓﺘﻪ و ﺳـﺎزﮔﺎر ﺑـﺎ ﺧﺎﻧﻪﻫـﺎ ﻗﺎﺑﻞ‬

                             ‫ﮐﺎﻫـﺶ اﺳـﺖ‪.‬‬

‫ﺷﻤــﺎره‪ l210‬ﺧـــﺮداد‪13 1400‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24