تازه های فناوری کفش

الاستومر جدید چاپ سه بعدی مقبول طبع آدیداس

تازه های فناوری عنوانی است که ماهنامه بازار چرم و کفش در هر شماره صفحاتی را به ان اختصاص می هد. در این بخش ما شما را از آخرین فناوری های روز دنیا در نمایشگاه های بین المللی چرم و کفش مطلع می کنیم.

الاستومر جدید چاپ سه بعدی مقبول طبع آدیداس

شرکت فناوری چاپ سه بعدی کربن که در کالیفرنیا مستقر است محصول جدیدی به نام ای‌پی‌یو 44 به مجموعه محصولات الاستومر خود افزوده است که از هم اکنون توجه گروه محصولات ورزشی آدیداس را به خود جلب کرده است.

شرکت کربن در ماه ژوئن خبر داده بود که آدیداس هم اکنون این محصول را در کفی کفش‌های ورزشی خود به کار گرفته است.

ای‌پی‌یو 44 به گفته این فراهم‌ساز فناوری الاستومری محکم، بادوام و انعطاف‌پذیر است و چاپ‌پذیری آن از محصولات قبلی مثل ای‌پی‌یو 41 محصول همین شرکت‌نیز سریع‌تر است. ای‌پی‌یو 44 حاوی مواد زیست‌پایه به میزان 40 درصد است.

آدیداس از ای‌پی‌یو 44 در کفی محصولات خود به نام‌های 4دی‌اف‌دبلیودی و 4دی‌اف‌دبلیودی پالس استفاده کرده است.

دوپونت بایومتریالز به تملک گروه چینی در آمد

گروه پلیمرسازی هوافون که در استان ژجیانگ چین مستقر است گروه دوپونت  بایومتریالز را به تملک خود در آورد و گروه جدیدی به نام کویشن بایمتریالز برای تولید مواد زیست‌پایه تشکیل داد. کویشن می‌گوید این گروه مستقر در دلاور همچنان استقلال خود را حفظ خواهد کرد و از سرمایه‌گذاری‌های جدید برخوردار خواهد بود.

تکسون در تملک کوتز

گروه صنعتی نخ‌های صنعتی کوتز شرکت تکسون تولیدکننده تخصصی مواد خام پایپوش رابه تملک خود در آورد.

کوتز می‌گوید تکسون که سرپنجه، مغزی، کفی و سایر مواد خام به بازار جهانی عرضه می‌کند مکمل کسب و ‌کار فعلی این شرکت خواهد بود.

راجیو شارما مدیرعامل کوتز می‌گوید: تکسون بر زیست‌پایداری و نوآوری متمرکز است و معتقدیم با این خرید قابلیت ما در این حوزه از نوآوری‌ها تقویت می‌شود.

شش چرم جدید پرایم آسیا

گروه چرم‌سازی پرایم‌آسیا مجموعه چرم جدیدی برای نام‌های تجاری و تولیدکنندگان پایپوش‌های بیرون از خانه تولید کرده است که اوت‌در آر.آر نام دارد و حاوی شش چرم ممتاز است. این چرم‌ها همگی طبق برنامه مسئولیت افزوده این گروه تولید شده‌اند.این گروه برنامه‌ی مسئولیت افزوده را از سال 2019 با نگاهی به همکاری با دست‌اندرکاران زنجیره تامین به اجرا در آورده است تا مصرف مسئولانه، حفظ منابع طبیعی، ایجاد شرایط منصفانه در محیط کار و رعایت حال حیوانات را ترویج کند.

همکاری بازیافتی پوما و سیمپاتکس

نام تجاری آلمانی پوما و شرکت سیمپاتکس مستقر در نزدیکی مونیخ که مواد خام غشا و منسوجات کاربردی تولید می‌کند در زمینه تولید منسوجات پیشرفته از پلی‌استر بازیافتی همکاری می‌کنند و قرار است مجموعه‌ای پاییزی-زمستانی با الهام از راهبردهای زیست‌پایداری خود به طور مشترک عرضه کنند.

پلاستیکی با قابلیت زدودن دی اکسید کربن از هوا

گروهی از محققان دانشگاه چالمرز واقع در گوتنبورگ با الهام از چرخه طبیعی کربن روشی جدید برای بازیافت ابداع کرده‌اند و در مقاله‌ای چاپ شده در مجله «تولید پاک‌تر» اعلام کرده‌اند با این روش می‌توان اثرات منفی مواد پلاستیک بر اقلیم را حذف کرد یا حتی دی‌اکسید کربن را از هوا زدود.

هنریک تونمن استاد فناوری نیرو در این دانشگاه می‌گوید« در پسماند‌ها آن قدر اتم کربن وجود دارد که کل نیازهای پلاستیک‌سازی جهان را رفع کند. با استفاده از این اتم‌ها دیگر برای تولید پلاستیک جدید به مواد خام فسیلی بکر نیازی نخواهیم داشت.

او افزود اگر در این فرایند از نیروهای تجدیدپذیر هم استفاده کنیم می‌توان پلاستیک‌هایی با 95 درصد اثرگذاری منفی کم‌تر بر اقلیم در قیاس با پلاستیک‌های امروزی تولید کرد. طبق این تحقیق هم‌اکنون در روش‌های بازیافت پلاستیک بیش‌تر از 20 درصد مواد خام فسیلی لازم برای تامین پلاستیک لازم جامعه جایگزین نمی‌شود.

روش‌های پیشرفته‌ای که این محققان پیشنهاد کرده‌اند مبتنی بر فناوری‌های گرماشیمیایی است و در آن پسماند را 600 تا 800 درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنند تا به گاز تبدیل شود و با افزودن هیدروژن اجزای سازنده پلاستیک به دست آید.

استاد تونمن می‌گوید«نگاه نو به پسماندها داشتن کلید گسترش بازیافت است زیرا پسماندها آکنده از اتم‌های کربن هستند که به کار می‌آیند. در این صورت پسماند ارزش پیدا می‌کند و می‌توان برای گردآوری و مصرف آن در سراسر جهان ساختارهای اقتصادی پدید آورد.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top