اخبار-ماهنامه-بازار-چرم-و-کفش

اخبار کفش جهان در شهریور 1401

آنچه شما می خوانید اخباریست در کشورهای مختلف با موضوعیت صنعت چرم، کفش و صنایع وابسته ماهنامه بازار چرم و کفش سعی براین دارد تا تازه ترین اخبار و اطلاعات را گرداوری کرده و آن را به شما انتقال دهد.

اخبار جهان

 

 

بریتانیا: شرکت میکرو-فلش که در تولید مواد ضدمیکروب تخصص دارد به نهاد تحقیقاتی و آزمایشی ساترا پیوست. میکرو-فلش با عضویت یافتن در ساترا به آموزش‌های فنی تخصصی دسترسی بیش‌تری خوهد یافت و می‌گوید از خدمات «اختصاصی» روش‌شناسی، اعتبارآزمایی و مشاوره برخوردار خواهد شد.

آلمان: گروه شیمیایی لانکسس و شرکت مالی خصوصی ادونت اینترنشنال شرکت مواد مهندس دی‌اس‌ام(دی‌ای‌ام) را به بهای 3 میلیارد و 700 میلیون یورو از گروه هلندی رویال دی‌اس‌ام خریداری کردند. دی‌ای‌ام موادخام تخصصی بسیار کارآمد به بخش کالاهای مصرفی و دیگر صنایع عرضه می‌کند که در کفی کفش‌های ورزشی، مواد ضدآب و تنفس‌پذیر، زیره کفش گلف و قطعات اسکیت یخ‌نوردی به کار می‌روند.

اتریش: هفت طراح اخیرا به مدت یک هفته در اتریش گرد آمدند تا با حداقل مواد خام اضافی، چیزهای جدیدی با پسمانده‌های صنعتی و دوریزهای چرم خلق کنند و تولدی دوباره به آن‌ها بدهند. این همکاری در کانون طرحی به نام اردوی طراحی قرار دارد که انجمن صنایع خلاق اتریش(سیس) و سازمان دست‌دوم متولی آن هستند. سازمان دست‌دوم در زمینه بازیافت و استفاده مجدد از مواد خام فعالیت می‌کند تا بتوان استفاده از منابع طبیعی را کاهش داد.

فرانسه: مفیستو از نام‌های تجاری حوزه پایپوش طرح توسعه مرکز توزیع خود در شرق فرانسه را به سرانجام رساند. کریستین کولچ مدیر لجستیک این شرکت کفش می‌گوید این تاسیسات 30 سال قدمت دارد و با انجام این طرح توسعه محوطه قابل استفاده آن 18 هزار متر مربع افزایش یافت. مفیستو می‌گوید اکنون می‌ـواند روزی 3هزار و 500 سفارش را تحویل بدهد. این شرکت دارای 900 فروشگاه اختصاصی در جهان است و با 18 هزار فروشگاه خرده‌فروشی هم همکاری می‌کند.

برزیل: طبق اعلام انجمن پایپوش برزیل(آسینتکال) صادرات اجزای پایپوش این کشور در بازه ژانویه تا مه امسال بیش از 175 میلیون دلار درآمدزایی داشت که 17 درصد از دوره مشابه در سال 2021 بیش‌تر است. به گفته آسینتکال عرضه‌کنندگان برزیلی به ویژه در بازار چین قدرت گرفته‌اند اما آرژانتین و پرتغال هم خریداران مهم اجزای پایپوش از شرکت‌ةای عضو این انجمن هستند.

ایتالیا: انجمن ملی صنعت پایپوش ایتالیا می‌گوید صادرات پایپوش این کشور در سه ماهه نخست سال 2022 سه میلیارد یورو درآمدزایی داشت که نشانگر 21.4 درصد افزایش سالانه است. به لحاظ حجمی نیز پایپوش‌سازان ایتالیا 58 میلیون و 700 هزار جفت پایپوش به مشتریان خارجی فروختند که نشانگر 11.7 درصد افزایش است. با این حال سیرو بودون رییس انجمن هشدار داد این احیا در سه ماهه نخست تحت شعاع ابرهایی است که در افق ماه‌های آینده نمایان است.

ترکیه: ناظران صنعت ترکیه می‌گویند در چهار ماه گذشته قیمت چرم کامل رویه کفش در بازار داخلی 40 درصد افزایش داشت که اثرات آن هم اکنون در قیمت پایپوش و سایر محصولات چرمی برای مصرف‌کننده ترکیه نمایان شده است. دباغان می‌گویند افزایش قیمت مواد شیمیایی وارداتی برای فراوری چرم و هزینه حمل و نقل دلایل اصلی این افزایش است اما کاهش ارزش پول ملی ترکیه لیر در برابر دلار و یورو نیز به چالش‌ها دامن زده است.

ماکائو: ایسا تن‌تک سازنده چرم رویه کفش گزارش جدید خود در مورد مسئولیت‌های اجتماعی را منتشر کرد که مربوط به بازه 2020 و 2021 است. این گروه مستقر در ماکائو در این گزارش میزان پیشرفت خود را به تفکیک برای کارخانه‌های خود در چین، ویتنام و ایالات متحده  اعلام کرده است. این گزارش شامل موضوعات مختلفی از جمله سامانه‌ها و راهبردهای مدیریت عملیاتی زیست‌پایدار، مدیریت مواد شیمیایی، اشتغال و حقوق بشر، مدیریت زنجیره عرضه و حفاظت از محیط زیست می‌شود.

تایلند: گروه دباغی سادسا دارد مرحله دوم نصب باتری‌های خورشیدی در کارخانه کابینبری واقع در تایلند را به پایان می‌رساند. این گروه مستقر در آرژانتین که ماهانه 1.5 میلیون متر مربع چرم تولید می‌کند همچنان به خط‌مشی کاهش دادن رد پای زیست‌محیطی خود ادامه می‌دهد و مدام در پی یافتن راه‌های کاهش مصرف آب و نیرو است. سادسا مرحله نخست نصب باتری‌های خورشیدی در تایلند را پارسال انجام داد و با اجرای مرحله دوم ناحیه‌ای به وسعت بیش از 8 هزار و 500 مترمربع تحت پوشش برق خورشیدی قرار می‌گیرد.

چین: سازمان ملی آمار چین آمار جدیدی منتشر کرد که حاکی از افت سالانه 2.9 درصدی تولید صنعتی این کشور در ماه آوریل است. طبق این آمار خرده‌فروشی در مقایسه با ماه مشابه در پارسال 11.1 درصد افت داشت. میزان بیکاری در چین در ماه آوریل به 6.1 درصد رسید. این شاخص برای رده سنی 16 تا 24 سال 18.2 درصد بود که بی‌سابقه است.

ایالات متحده: شرکت پایپوش رایکا نخستین کفش ورزشی خود به نام اکسپکت‌فیت برای زنان باردار را رونمایی کرد. این کفش دارای سرپنچه پهن‌تر و مناسب برای پاهای دست‌خوش تورم و پاشنه باریک‌تر است. کفی ارتولایت آن گردش هوا را تسهیل می‌کند. جنس کشایند و تنفس‌پذیر مواد این کفش هم راحتی‌آفرین است. این کفش‌ها دارای افزایه اختصاصی رایکا به نام ری‌زورب هم هستند که ضربه‌گیر است و زیره آن نیز با دوام است.

هندوستان: شورای صادرات چرم هندوستان(سی‌ال‌ای) عایدات صادرات این صنعت در 11 ماه نخست سال مالی 2021-2022 را 4 میلیارد و 400 میلیون دلار اعلام کرد. این 11 ماه شامل آوریل 2021 تا فوریه 2022 می‌شود. این رقم از دوره مشابه سال قبل یک‌سوم بیش‌تر است. سهم پایپوش چرمی از این مبلغ بیش از 1 میلیارد و 800 میلیون دلار است.

استرالیا: انجمن صنعت کانگوروی استرالیا(کیا) که انجمن صنفی فراورده‌های تجاری کانگورویی است کارزاری برای ترویج گوشت و چرم کانگورو در ایالات متحده و اروپا را آغاز کرد. چرم تولیدی از پوست کانگورو یکی از سبک‌ترین و محکم‌ترین چرم‌های تولیدی دباغی‌ها است و به خاطر تاروپود بسیار نازکی که دارد در تولید کفش‌های ممتاز فوتبال کاربرد گسترده‌ای دارد.

بنگلادش: پایپوش‌سازان، دباغان و تولیدکنندگان کالاهای چرمی بنگلادش در ده ماه نخست سال مالی جاری یعنی بازه ژوییه 2021 تا آوریل 2022 بیش از 1 میلیارد دلار درآمد صادراتی داشتند. درآمد صادرات پایپوش چرمی در این بازه ده ماهه بیش از 600 میلیون دلار بود که نشانگر بیش از 30 درصد رشد است.

پاکستان: انجمن پایپوش‌سازان پاکستان(پفما) از ممنوع شدن واردات کالاهای ممتاز شامل پایپوش توسط دولت این کشور استقبال کرد. دولت پاکستان در پایان ماه مه این ممنوعیت را اعلام کرد و می‌گوید اقدامی اضطراری برای جلوگیری از کاهش ذخایر ارزی و مهار جهش ارزش دلار نسبت به روپیه است. زاهد حسین رییس انجمن پایپوش‌سازان پاکستان می‌گوید این ممنوعیت باید خیلی وقت پیش صورت می‌گرفت و گامی بسیار لازم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top