Page 16 - مجله بازار چرم و کفش - شماره 224
P. 16

‫سخن سردبیر‬

‫حمید نصیری‬

  ‫میدان داری نسل جوان و‬
  ‫لزوم آموز ‌شهای صنعتی‬

     ‫در ســال‌های دهه ‪ 80‬نســل‌های جدیدی پا به میدان گذاشــتند‬
     ‫و حرفه و کســب پدران خود را پیشــه کردند‪ ،‬پــدران با تجربه‌ای که‬
     ‫عمری مشغول تولید و تجارت بودند خود را بازنشسته دیدند و با اجازه‬

                     ‫به‌جوانان‪ ،‬کم کم خود را از فضای تولید دور کردند‪.‬‬
     ‫با ورود جوانان ایده‌های کسب و نیز به روز شد و فضای مجازی تحولات‬

                                    ‫عمیقی در حوزه تجارت ایجاد کرد‪.‬‬
     ‫جوانان هر چقدر ایده‌های نوینی داشــته باشــند اما از آموزش ب ‌ینیاز‬

                                                            ‫نیستند‪.‬‬
     ‫در این راستا در ســال‌های اخیر گام‌های مثبتی از سوی اتحادیه‌های‬
     ‫کفاشان تهران و تبریز برداشته شده است و شاهد برگزاری سمینارهای‬
     ‫آموزشــی طراحی و مدل‌گیری در حاشــیه برپایی نمایشــگاه تهران‬

                                                            ‫بوده‌ایم‪.‬‬
     ‫اما واقعیت امر‪ ،‬کافی نبودن این آموز ‌شهاســت‪ .‬خوشبختانه در چند‬
     ‫دوره برگزاری این کلاس‌ها شاهد استقبال داوطلبان بوده‌ایم که فضا را‬

                       ‫برای برگزاری دیگر دوره‌ها مساعدتر ساخته است‪.‬‬
     ‫برگزاری این کلا ‌سها به انتقال تجربیات‪ ،‬پرورش استعدادها و پرورش‬
     ‫نسلی از نیروی کاری باسواد و متخصص می‌انجامد‪ .‬اتحادیه‌ها با دعوت‬
     ‫از اســاتید داخلی و خارجی و برگزاری مستمر این کلا ‌سها می‌توانند‬

               ‫نقش بزرگی را در محدوده اختیارات قانونی خود ایفا کنند‪.‬‬
     ‫به واقع این تنها نقش آن‌ها نیســت بلکه باقیات صالحاتی اســت برای‬

                    ‫اعضای هیئت مدیره اتحادی ‌هها در دوره ‪ 4‬ساله خود‪.‬‬

                                                                                                ‫‪ 2‬شمــاره ‪ l۲24‬آبان ‪۱۴۰2‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21