Page 16 - مجله بازار چرم و کفش - شماره 224
P. 16
سخن سردبیر
حمید نصیری
میدان داری نسل جوان و
لزوم آموز شهای صنعتی
در ســالهای دهه 80نســلهای جدیدی پا به میدان گذاشــتند
و حرفه و کســب پدران خود را پیشــه کردند ،پــدران با تجربهای که
عمری مشغول تولید و تجارت بودند خود را بازنشسته دیدند و با اجازه
بهجوانان ،کم کم خود را از فضای تولید دور کردند.
با ورود جوانان ایدههای کسب و نیز به روز شد و فضای مجازی تحولات
عمیقی در حوزه تجارت ایجاد کرد.
جوانان هر چقدر ایدههای نوینی داشــته باشــند اما از آموزش ب ینیاز
نیستند.
در این راستا در ســالهای اخیر گامهای مثبتی از سوی اتحادیههای
کفاشان تهران و تبریز برداشته شده است و شاهد برگزاری سمینارهای
آموزشــی طراحی و مدلگیری در حاشــیه برپایی نمایشــگاه تهران
بودهایم.
اما واقعیت امر ،کافی نبودن این آموز شهاســت .خوشبختانه در چند
دوره برگزاری این کلاسها شاهد استقبال داوطلبان بودهایم که فضا را
برای برگزاری دیگر دورهها مساعدتر ساخته است.
برگزاری این کلا سها به انتقال تجربیات ،پرورش استعدادها و پرورش
نسلی از نیروی کاری باسواد و متخصص میانجامد .اتحادیهها با دعوت
از اســاتید داخلی و خارجی و برگزاری مستمر این کلا سها میتوانند
نقش بزرگی را در محدوده اختیارات قانونی خود ایفا کنند.
به واقع این تنها نقش آنها نیســت بلکه باقیات صالحاتی اســت برای
اعضای هیئت مدیره اتحادی هها در دوره 4ساله خود.
2شمــاره l۲24آبان ۱۴۰2