Page 25 - مجله بازار چرم و کفش - شماره 221
P. 25

‫الهام در طراحی‬

                                                             ‫قو‬
‫در مـورد سـوم‪ ،‬نسـبت این کفـش با تصویر قو بسـیار خلاقانه اسـت اما به‬
‫نظـر مﯽرسـد معکوس عمل شـده اسـت یعنﯽ یﮏ فـرد خلاق ایـن دو تصویر‬
‫را کنـار هـﻢ گذاشـته اسـت‪ .‬کنار هﻢ گذاشـتن ایـن دو تصویر عملـﯽ خلاقانه‬
‫و هنرمندانـه اسـت امـا کفـش از ایـن تصویر الهام گرفته نشـده اسـت‪ .‬چرا که‬
‫در تصویـر پاییـن‪ ،‬نخسـت آن که قـو حیوانﯽ پـر از ﻏرور اسـت و دیگر این که‬
‫کشـیدگﯽ گـردن این حیوان از شـاخصههاي آن اسـت اما در کفـش مورد نظر‬
‫نـه ﻏروري دیده مﯽشـود و نه انﺤنا و کشـیدگﯽ‪ .‬وجه مشـترک آنهـا تنها وقار‬

                      ‫و مصومیـت زنانهاسـت کـه در هر دو دیده مﯽشـود‪.‬‬

                                                                                                      ‫کندو‬
                                           ‫در ایـن کفـش بیننـده در همـان نـگاه اول بـه بافـت و تـور فکـر خواهـد‬
                                           ‫کـرد‪ .‬زمینـه سـفید کفش بـه این موﺿـوع کمـﮏ مﯽکند‪ .‬همﭽیـن وﺿعیت‬
                                           ‫نیمهتنـهاي رویـه کفـش که بخشـﯽ از آن با نوار پهن و سـیاه طراحﯽ شـده در‬
                                           ‫تقویـت طـرح تـوري اﺛر داشـته اسـت‪ .‬مهﻢتریـن خلاقیت این کفـش طراحﯽ‬

                                                          ‫رنـگ پاشـنه آن اسـت کـه قرینهاي از رویه آن شـده اسـت‪.‬‬

‫ششممــاـراهره‪۲l2۲1۰۲‬م‪l‬رتدیارد‪115 ۱1۴39۰82‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30