Page 12 - ماهنامه بازار چرم و کفش - شماره 214
P. 12
سخن سردبیر
پیشنهاد تازه برای دیده شدن
یک مثل فارســی اســت که میگوید «از دل برود هرآنکه از دیده برفت» .دیده شدن یک اصل غیر قابل انکار
در عرضه و فروش هر محصولی اســت .اما با توجه به نوع محصول ،ســابقه حضور آن در ذهن مخاطب و رقبای آن
محصول نوع دیده شــدن و شــیوههای عرضه در قالب تهیه متن ،تصویر یا نماد متفاوت است .در این میان آنچه به
عنوان واقعیت امروز باید بدان توجه داشــت ،حضور در فضای مجازی یا ساخت دیجیتال است.
امروزه اگر چه هنوز هم ساخت مکتوب و یا رسانههای تصویری مانند تلویزیون یا بیلبوردهای خیابانی یک بستر
انکار ناپذیر برای معرفی کالاهاســت اما حضور در فضای مجازی به یک ضرورت تبدیل شده است .در این میان باید
به نکاتی توجه داشــت که بسیاری از عرضه کنندگان کالاها یا خدمات متوجه آن نیستند .یا چند سال پیش معنای
حضور در فضای اینترنتی فقط معطوف به حضور در سایتها بود به عبارتی سایتها در رقابت با رسانههای مکتوب
دارای کیفیــت و قدرت مانور بالاتر بوده و مخاطب با مراجعه به ســایتها با تبلیغات یا پیشــنهادات مرتبط با یک
محصول آشــنا میشــد .در اصطلاح به این افراد یعنی هم فعالان عرصه اینترنت با محوریت سایتها و هم مخاطبان
آنها «نســل ایکس» یا X generationمی گفتند .اما با قدرت گرفتن تلفن های هوشــمند و عجین شــدن آن به
عنوان یک ضرورت ارتباطی با مردم از چند ســال پیش شاهد ظهور «نسل ایگرگ» یا Y generationهستیم .این
نســل تقریبا تمام دادهها و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تلفن خود و در چارچوب انواع شــبک ههای اجتماعی
دریافت میکند .نمونه عالی این مثال خود شــما هستید .شــما در این سالها چند درصد از اطلاعاتتان را از طریق
مکتوب و چند درصد را ازطریق مراجعه به ســایتها و در نهایت چند درصد را به کمک تلفنهای خود و از طریق
شبکههای اجتماعی دریافت م یکنید؟
با توجه به این مهم ما فضای جدیدی برای دیده شــده فراهم کردهایم.
ماهنامه بازار چرم و كفش در راســتاي كمك به بهتر ديدن شدن شما توليد كنندگان محترم در فضاي مجازي
اقدام به گرفتن تبليغات در فضاي مجازي در کنار تبلیغات بصورت کاغذی نموده اســت.
انواع تبلیغات در فضای مجازی ماهنامه بازار چرم و کفش شامل موارد زیر می شوند:
1تبلیغات در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام ،تلگرام ،واتساپ
2تبلیغات در پنل مخابراتی بصورت پیامک
3تبلیغات ویدیویی در پلتفرمهای آپلود ویدیو بصورت پست و استوری
4تبلیغات در مجله الکترونیکی
ماهنامه بازار چرم و کفش با سال ها تجربه و فعالیت در این صنف توانسته است به بانک اطلاعانی جامع و کاملی
دست یابد و تمامی این خدمات به بانک اطلاعاتی که در حدود 20،000واحد تولیدی و فروشندگان صنف میباشد
ارسال خواهد شد.
نحوه تبلیغات در فضای مجازی
تبلیغــات اینترنتی به روش های مختلفی در فضای مجازی انجام می شــود .نحــوه انجام این تبلیغات در فضای
مجازی بستگی به روش تبلیغاتی انتخابی شما دارد .همکاران ما در بخش فضای مجازی ،ماهنامه بازار چرم و کفش
با داشــتن یک استراتژی تبلیغاتی به شما کمک می کنند ،تبلیغات خود را به بهترین شکل پیش ببرید.
مهمترین مزایای تبلیغات در فضای مجازی ماهنامه بازار چرم و کفش شــامل موارد زیر می باشد:
1کاهش هزینه های تبلیغات
2افزایش سرعت تبلیغات
در خاتمه ،از آنجا که شــاید هنوز بخشــی از مخاطبان مورد نظر شما مهارت اســتفاده از شبکههای اجتماعی را
نداشــته باشند و نیز جهت ماندگاری و معمیق پیامها و تبلیغات شما همچنان به روند آگهی در بخش کاغذی ادامه
خواهیم داد.
تجربه نشــان داده تبلیغات ترکیبی ( فضای کاغذی و دیجیتال با هم) ماندگارترین و بهترین شیوه تبلیغ است.
2شمــاره l۲۱4فروردین و اردیبهشت۱۴۰1