Page 15 - ماهنامه بازار چرم و کفش - شماره 225
P. 15

‫گزارش‬

‫تصمیم مدیر کل چرم و پوشاک‬
  ‫به تعامل بیشتر با نشریات‬

    ‫در این جلســه مدیران و خبرنگاران رسانه های کفش‪ ،‬چرم و پوشاک‬             ‫روز چهارشــنبه هشتم آذرماه گذشته جلسه ای با حضور دکتر محسن‬
    ‫و مدیرمســئول ماهنامه بازار چرم و کفش پیشنهادهایی را مطرح کردند‪.‬‬        ‫گرجی مدیرکا نساجی و پوشاک وزارت صمت و اصحاب رسانه‌های مرتبط‬
    ‫از جمله اینکــه اخبار مرتبط با صنعت به همراه فیلم‪ ،‬عکس و آمار از یک‬
    ‫مجرای مشــخص و بطور مرتب در اختیار اصحاب رســانه قرار داده شود و‬               ‫با صنایع کفش‪ ،‬چرم و نساجی در محل وزارت صمت برگزار شد‪.‬‬
    ‫در جلســات کاری و برنامه های بازدید از کارخانجات حتما از خبرنگاران‬      ‫در ابتدای جلســه دکتر گرجی ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت‬
    ‫رســانه‌ها دعوت شود‪ .‬ایجاد اتاق فکر و برگزاری جلسات ماهانه و یا دو ماه‬  ‫به حاضران و با اشاره به راه طولانی که در رسیدن به نقطه مطلوب صنعت‬
                                                                            ‫چرم و پوشاک در پیش است گفت‪ :‬صنعت چرم و پوشاک صنعتی مردمی‬
                                    ‫یکبار از دیگر خروجی این نشست بود‪.‬‬       ‫اســت که دولت از لحــاظ مالکیت در آن کمترین ســهم را دارد‪ .‬صنعتی‬
    ‫مدیرکل نساجی و پوشــاک وزارت صمت در پایان جلسه در گفتگویی‬
    ‫اختصاصــی با خبرنگار بــازار چرم و کفش از اصحاب رســانه خواســت‬                       ‫اشتغال آفرین و دارای ارزش افزوده و تاب آوری بالاست‪.‬‬
                                                                            ‫وی در ادامه افزود‪ :‬در سالجاری میزان صادرات صنعت چرم‪ ،‬نساجی و‬
            ‫موفقیت‌های صنعت در یک فضای معتدل به درستی منتقل شود‪.‬‬            ‫پوشاک در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزنی ‪ 5‬درصد و از لحاظ ارزشی‬
    ‫وی افزود‪ :‬مطالبات صنعتگران از دولت همچنان پابرجاســت و مســیر‬           ‫‪ 3‬درصد افزایش یافته اســت‪ .‬ضمن اینکه ‪ 34‬واحد در دهه فجر افتتاحیه‬
    ‫پیمودنی زیــادی داریم‪ .‬باید ذهنیت جامعه و ذینفعان درباره صنعت چرم‬
    ‫و پوشــاک از یک صنعت دچار ضعف و بحران تبدیل شود به صنعتی رو به‬                      ‫دارند و ‪ 27‬واحد نیز در هفت ماهه اول امسال احیا شد‌هاند‪.‬‬
                                                                            ‫استقبال از پوشــاک ایرانی هم در سال های اخیر بطور ملموسی بالاتر‬
                                            ‫رشد و تولید و صادرات محور‪.‬‬      ‫رفته اســت‪ .‬باتوجه به ممنوعیت واردات از مبادی رســمی‪ ،‬بستر مناسبی‬
    ‫تنها در چنین فضایی اســت که می‌توان از دولت و مجلس مطالبه‌گری‬           ‫بــرای تولید و رقابت ایجاد شــده که افزایش کیفیــت محصولات و تولید‬
                                                                            ‫محصولات مطابق پســند روز را درپی داشته است‪ .‬ولی متاسفانه برداشت‬
                                                                ‫داشت‪.‬‬
             ‫صنعتی که خود را ورشکسته بخواند راه به جایی نخواهد برد‪.‬‬                    ‫ذهنی جامعه ایرانی این است که این صنعت ورشکسته است‪.‬‬

‫شمــاره ‪ l۲25‬دی ‪3 ۱۴۰2‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20