Page 33 - مجله بازار چرم و کفش - شماره 221
P. 33

‫راهکارهای تداوم رشد تولیدات صنعتی‬                                                     ‫اخبار داخلی‬
                      ‫در سال ‪۱۴۰۲‬‬
                                                                       ‫حضور ‪ ۴‬برند کیف و کفش چرم همدان‬
           ‫رئیس موسســه مطالعــات و پژوهش‌هــای بازرگانی به‬                 ‫در نمایشگاه گوانگجوی چین‬
           ‫ارائه پیشنهاداتی در راســتای تدوام رشد صنعتی پرداخت‬
           ‫و گفت‪ :‬توســعه صادرات غیر نفتی‪ ،‬توسعه معادن و صنایع‬        ‫ایســنا‪/‬همدان رئیس اتحادیه کیــف و کفش همدان با بیان‬
           ‫معدنی‪ ،‬تأمین منابع مالی و توســعه سرمایه‌گذاری ضروری‬       ‫اینکه در این استان ‪ ۳۵‬برند کیف و کفش چرم به ثبت رسیده‬
                                                                      ‫است‪ ،‬گفت‪ :‬سالانه ‪ ۱۰۰‬هزار جفت کفش زنانه در همدان تولید‬
                                                             ‫است‪.‬‬     ‫م ‌یشود‪ .‬احمد گازرانی در گف ‌توگو با ایسنا‪ ،‬اظهارکرد‪ :‬در استان‬
           ‫به گزارش ایســنا‪ ،‬یادداشــت دکتر احمد تشکینی رئیس‬          ‫همدان هزار واحد کیف وکفش چرم با اشتغالزایی ‪ ۶۰۰۰‬نفری‬
           ‫موسســه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ‪ -‬درباره راهکارهای‬    ‫فعالیت دارد که ســالانه حدود ‪ ۲۰۰‬تا ‪ ۲۵۰‬هزار کیف مدرسه‪،‬‬
                                                                      ‫‪ ۱۰۰‬هــزار چمدان و حداقل ‪ ۱۰۰‬هزار جفت کفش زنانه تولید‬
                         ‫تداوم رشد تولیدات صنعتی به شرح زیر است‪:‬‬      ‫م ‌یکننــد‪ .‬وی از حضور همدان در نمایشــگاه گوانگجوی چین‬
           ‫شــاخص تولیــد کارگاه‌های بــزرگ صنعتی (شــامل‬             ‫خبــرداد و تصریح کرد‪ :‬بــا وجود ظرفیت های بالای اســتان‬
           ‫کارگاه‌های دارای ‪ ۱۰۰‬نفر کارکن و بیشــتر که حدود ‪۷۰‬‬        ‫همدان در تولید کیف و کفش چرم‪ ،‬توانســتیم درنمایشــگاه‬
           ‫درصــد ارزش افزوده بخش صنعت را پوشــش می‌دهد) در‬           ‫تهران‪ ،‬مشهد‪ ،‬شــیراز‪ ،‬تبریز‪ ،‬زنجان و اصفهان شرکت کنیم و‬
           ‫نه ماهه اول ســال ‪ ۱۴۰۱‬رشــد ‪ ۸.۳‬درصدی داشــت‪ .‬در‬          ‫همچنین از دوم تیرماه نیز چهار برند کیف و کفش چرم همدان‬
           ‫بین زیرگروه‌های این شــاخص «ســایر تولید وسایل نقلیه‬
           ‫موتوری»‪« ،‬صـــنایع‌تولید وســایل‌نقلیه‌موتوری‪ ،‬تریلر و‬                      ‫درنمایشگاه گوانگجوی چین شرکت کردند‪.‬‬
           ‫نیم تریلر»‪« ،‬صـــنایع‌ تولید سایرمصـــنوعات‌طبقه‌بندی‬      ‫رئیس اتحادیه کیــف و کفش همدان با تأکید براینکه بیش‬
           ‫نشــده در جای دیگــر» و «تولیــد محصــولات رایانه‌ای‪،‬‬      ‫از ‪ ۱۵‬نمونه از کارهای پرمصرف چرمی کشور در استان همدان‬
           ‫الکترونیکــی و نوری» بالاترین رشــد و «صنایع تولید دارو‬    ‫تولید م ‌یشــود‪ ،‬افزود‪ ۹۸ :‬درصد از کفشهای موجود در کشور‬
           ‫و فراورده‌های دارویی شیمیایی و گیاهی»‪« ،‬صـــنایع‌ تولید‬    ‫ایرانی هستند به طوری که دیگر در ایران کفش خارجی نداریم‪.‬‬
           ‫چرم‌ و مصـنوعات‌ چرمی‌(کیف‪ ،‬کفش‪ ،‬چمدان و غیره)» و‬
           ‫«صـنایع‌ تولید مواد غذایی» کمترین رشد را تجربه کردند‪.‬‬        ‫‪ ۱۵‬هزار قطعه مصنوعات چرم سالانه‬
           ‫گفتنی است در بین ‪ ۲۴‬رشــته فعالیت صنعتی‪ ۲۳ ،‬رشته‬                   ‫در لرستان تولید می شود‬
           ‫فعالیــت صنعتی رشــد مثبت و تنها یک رشــته فعالیت با‬
                                                                      ‫خر ‌مآباد ‪ -‬ایرنا ‪ -‬مدیرکل میرا ‌ثفرهنگی‪ ،‬گردشگری و صنایع‬
                                  ‫کاهش سطح فعالیت مواجه بودند‪.‬‬        ‫دستی لرستان گفت‪ ۱۵ :‬هزار قطعه مصنوعات و محصولات چرم‬

         ‫حدود ‪ ۹۰‬درصد صادرات کل چرم کشور‬                                    ‫سالانه توسط ‪ ۱۵۰‬کارگاه در این استان تولید می شود‪.‬‬
                   ‫از آذربایجان شرقی‬                                  ‫بــ ‌ه گزارش روز دوشــنبه ایرنــا از رواب ‌طعمومــی ادار‌هکل‬
                                                                      ‫میرا ‌ثفرهنگی‪ ،‬گردشــگری و صنایع دســتی لرســتان‪ ،‬عطا‬
           ‫صنعت چرم و کفــش تبریز که روزگاری نــه چندان دور‬           ‫حســ ‌نپور اظهار کرد‪ ۱۵۰ :‬کارگاه چــر ‌مدوزی باهدف ترویج‬
           ‫محصولاتش به بازارهای اروپایی از جمله ایتالیا و آلمان صادر‬  ‫صنایع دستی در این اســتان فعالیت می کنند و بیش از ‪۲۰۰‬‬
           ‫می شد‪ ،‬از حدود ‪ ۲‬دهه قبل در اغماست و حال و روز خوشی‬
           ‫ندارد و مالیات بر ارزش افزوده‪ ،‬فرســودگی ماشــین آلات و‬                ‫هنرمند در این کارگاه ها مشغول به کار هستند‪.‬‬
           ‫هزینه های مازاد از مشــکلات واحدهای مستقر در چرمشهر‬        ‫وی با بیان اینکه تولیدات این واحدها روانه بازارهای داخلی‬
                                                                      ‫و خارجی می شــود گفت‪ :‬هنرمندان دس ‌تســاز‌ههای چرمی‬
                                                        ‫تبریز است‪.‬‬    ‫لرستان امسال در ‪ ۱۵‬نمایشگاه استانی و ملی شرکت کردند که‬
           ‫آوازه جهانی چرم و کفش تبریز از حدود ‪ ۲‬دهه قبل به این‬       ‫میزان فروش ســالانه تولیدات چرم استان حدود ‪ ۲۰۰‬میلیون‬
           ‫ســو با قاچاق چرم و کفش ارزان و بی کیفیت چینی از یک سو‬     ‫تومان می باشد‪ .‬وی اظهار کرد‪ :‬عمده مشکلات هنرمندان فعال‬
           ‫و واردات محصولات رقیب سرسختی بنام ترکیه از سوی دیگر‪،‬‬       ‫در رشت ‌ههای چرم دوزی کمبود مواد اولیه‪ ،‬نبود سرمایه کافی و‬
                                                                      ‫عدم دسترســی به بازارهای هدف است که با برنام ‌هریز ‌ی و ارائه‬
                                           ‫روز به روز کمرنگ تر شد‪.‬‬
                                                                         ‫راهکارهای مناسب برای رفع این مشکلات اقدام شده است‪.‬‬
‫شمــاره‪ l۲21‬تیر‪19 ۱۴۰2‬‬
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38