Page 16 - مجله بازار چرم و کفش - شماره 213
P. 16
گزارش
پیـــام امیدبخش صنعت کفــش
ایتــالـــیا
برای 17هزار و 500نفر در صدر قرار دارد و اهمیت دارند و مثل ًا بیشتر به روندهای تجمل بخش پایپوش ایتالیا در نه ماه نخست سال
جایگاههای بعدی از آن توسکانی( 952شرکت و و پسندروز محوریت میدهند .او میگوید :در ۲۰۲۱در قیاس مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶
14هزار کارمند) ،ونتو( 655شرکت و 15هزار و حالی که م یدانیم تولید مهم است و خوشبختانه درصد افزایش درآمد داشت که البته همچنان ۱۰تا
400کارمند)،کامپانیا(371شرکتو6هزارو115 قابلیت تولید محصولاتی منطبق با خواست ۱۵درصد از همین مدت در سال ۲۰۱۹کمتر است.
کارمند) و لومباردی( 343شرکت و 6هزار و 687 مصرفکنندگان هنوز در ایتالیا وجود دارد .به درآمد صادرات نه ماه نسخت سال ۲۰۲۱بیش از
رغم همهگیری کرونا و سایر بحرانها مثل حملات ۷میلیارد و ۵۰۰میلیون یورو بود و کفشسازان
کارمند)است. تروریستی سال 2001در ایالات متحده و بحران ایتالیا اندکی کمتر از ۱۵۰میلیون جفت کفش
مالی جهانی در سال 2008هنوز بیش از 4هزار صادر کردند ۶۱.۷ ..درصد از درآمد کل صادرات از
سیطره تکقطبی نداشتن گروههای بزرگ آنپایپوشهایچرمیبودوسهمآ نهاازحجمکل
کالاهایتجملی شرکتداریمکهکف شهاییزیباتولیدم یکنند.
صادراتنیز۴۴.۶درصدبود.
بهگفتهایناقتصاددانطبقتحقیقسال2021 تصویرمنطقهای در بازار داخلی ایتالیا شامل کفشهای وارداتی
گروه خدمات مالی اینتسا سا نپائولو در کل هزار و طبقآماردقیقیکهایناقتصاددانارائهم یکند نیزمصر فکنندگاندربازهژانویهتاسپتامبر۲۰۲۱
867تولیدکننده در ایتالیا تامی نکننده 11شرکت 4هزار و 151شرکت در حال حاضر در ایتالیا حدود ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون یورو صرف پایپوش
بزرگ کالاهای تجملی ایتالیا و فرانسه هستند که پایپوشتولیدم یکنندودرکلبیشاز72هزارنفر کردند و بالغ بر ۱۰۰میلیون جفت کفش خریدند.
246شرکت پایپوشساز هستند و سرجمع گردش را مشغول به کار کردهاند .به گفته خانم باچینی این این آمار از لحاظ ارزش ۱۰.۵درصد و از لحاظ حجم
مالی سالانهشان 5میلیارد و 400میلیون یورو شرکتها دارای «دانشفنی بالایی هستند و باید ۸.۸درصد نسبت به ماههای مشابه در سال ۲۰۲۰
است .از این تولیدکنندگان فقط ده تولیدکننده در افزایش داشت .مصرف پایپوش در قیاس با آمار سال
مالکیت خود گرو ههای کالاهای تجملی است .خانم همچنانبرایآنهاارزشبالاییقائلبود». ۲۰۱۹از لحاظ ارزش ۱۴.۸درصد و از لحاظ حجم
باچینی میگوید به لحاظ راهبردی 53شرکت جزو منطق معروف تولید پایپوش ایتالیا یعنی
تامی نکنندگان رده 1و 42شرکت رده 2هستند. لومارچه با هزار و 315شرکت و اشتغا لآفرینی ۱۰.۶درصدکاهشداشت.
بنابراین 141شرکت پایپوش باقیمانده با آن که
آن قدر شهرت دارند که در زنجیرههای ارزش این 4هزار و 151شرکت در ایتالیا بازگشتخوشبینی
گروههای مهم کالاهای تجملی باشند راهبردی به پایپوش تولید میکنند و بیش خانم اقتصاددانی به نام انریکا باچینی که برای
از 72هزار نفر را مشغول به شرکت برگزارکننده نمایشگاه رهو در میلان کار
شمارنمیآیند. م یکند در باره وضعیت کلی بازار نه این آمار خاص
انریکا باچینی م یگوید« :یعنی این گروههای کار کردهاند میگوید خو شبینی در ایتالیا رو به افزایش است و
کالاهای تجملی فقط برخی از پایپوشسازان را به به به وضعیت قبل از کرونا برگشته است .او میگوید
کار گرفتهاند و بر بازار پایپوش سیطره ت کقطبی 40درصد شرک تهای غیر از حال و هوای مصر فکنندگان ،نکته دیگر هم
ندارند ».که به نظر وی جای نگرانی ندارد و هنوز ایتالیایی فقط برای نام تجاری باعث م یشود تا به قابلیت پایدار تولیدکنندگان
بسیاری از پایپوشسازان میتواند مستقل فعالیت خو دشان کفش میسازند و 53 ایتالیا در تولید محصولات برآورنده تمایلات
کنند و طبق آمار موسسه ملی آمار ایتالیا بیش از
هزار و 700پایپوشساز ایتالیا یعنی بیش از 40 درصد برای طر فهای ثالث مصر فکنندگانامیدوارباشد.
درصد کل پایپوشسازان تحت نام تجاری خودشان هم تولید میکنند به اعتقاد او مصرفکنندگان توجه چندانی
کفش به بازار عرضه م یکنند .او تاکید م یکند: ندارند که تولیدکنندگان همچنان در اقتصاد ایتالیا
4شمــاره l۲۱3بهمن و اسفند۱۴۰۰